loading...
اموزش تمام برنامه های کامپیتر
مهدی روزه دار بازدید : 237 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)
10 درس مهم تجارت الكترونیكی ( e-commerce )
از زمان شروع كار با اینترنت و تجارت الكترونیك، نكات و درس های زیادی یاد گرفته ام كه دوست دارم برخی از مهم ترین آنها را با شما به اشتراك بگذارم.


یكی از كارهایی كه باید اولویت بالایی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الكترونیك بازدید كنندگان سایت شماست. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرس ها بپردازید. تهیه یك لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یك باید است.

هرچند ارائه یك خبرنامه الكترونیك بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هر چیز دیگری كه دوست دارید ارسال كنید.

درس اول

توجه داشته باشید كه تا زمانی كه لیست شما كوچك است، می توانید آن را توسط نرم افزار پست الكترونیك موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلاً از 100 آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این كار استفاده كنید. هرچند شخصاً تمایلی به نام بردن از سایت خاصی برای این كار ندارم، ولی چون خدمات سایت www.ymlp.com كمك بزرگی در این زمینه برای من بوده، همیشه آن را به دیگران پیشنهاد می كنم. سایت یاهو هم خدمات مناسبی در این زمینه ارائه می كند.

درس دوم
سایت شما ممكن است باعث پیروزی یا شكست شما شود. یك سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یك سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتماً یك نفر حرفه ای برای این كار استخدام كنید. توجه داشته باشید كه یك سایت حرفه ای به معنی یك سایت با امكانات گرافیكی بالا و بخش های متحرك و یا حتی بخش های Flash نیست.
سایت حرفه ای در نگاه اول ممكن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختار مناسب، راحتی حركت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصاً با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامترهای متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما مؤثر هستند. وجود یك مشاور در این زمینه در كنار شما، خیلی به شما كمك می كند.

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی به دست آورید، باید یك بازار خاص را انتخاب كنید كه نیاز وی‍ژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی كه نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نكنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه كنید. مثلاً برای خرید كتاب، یك سایت فرهنگی كه روی فروش كتاب متمركز است را انتخاب می كنید و یا یك سایت كه از فروش گل تا اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شكلات و كتاب، حتی آمازون كه همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یك كتاب فروشی شناخته می شود تا یك اسباب بازی فروشی.

درس چهارم
ایجاد ترافیك بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. كلید ایجاد ترافیك بالا برای سایت شما، برقراری هر چه بیشتر ارتباط از سایر سایت ها به سایت شما است. هر چند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اكتفا كنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیك به سایت شما عبارت است از:

_ برنامه همكاری فروش (Affiliate program)، چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایت ها به سایت شما كمك می كند. موضوع از این قرار است كه شما برنامه ای طراحی می كنید كه هر كس خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد،‌ درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.

_ ارائه خدمات و محصولات رایگان؛ ارائه چنین امكانات رایگانی به جذب ترافیك زیاد به سایت شما كمك خوبی می كند، مثلاً ارائه مقالات رایگان كه دیگران بتوانند در سایت خود از آن استفاده كنند و به سایت شما ارتباط دهند. كتاب های الكترونیك رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی كه بتوانند در Flash از آنها استفاده كنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه سودآورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از:
_ نرم افزار
_ اطلاعات
_ سایت های اختصاصی
_ خدمات اینترنت

درس ششم
معمولاً مردم دوست ندارند در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می كنند.
شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه كمك به مشتریان خود حركت كنید. این كار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفت و گوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود اعتبار كسب كنید. اگر مشتری احساس كند كه شما قبل از فكر كردن به فروش به او و به دست آوردن پول، می خواهید مشكل او را شناسایی كنید و به او در رفع نیازش كمك كنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می كند.

درس هفتم
خودكار كردن كارها، وقت با ارزش شما را حفظ می كند. هر چند در تجارت، خیلی كارها را باید شخصاً انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی كارها را می توان خودكار كرد، مثل؛
_ مدیریت لیست آدرس ها
_ پیگیری ها با مشتری
_ پیام های خوش آمدگویی
_ پیغام های تشكر
_ پیگیری سفارش ها
_ تأیید سفارش ها
این كار با استفاده از سیستم های پاسخ گویی خودكار، كدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

درس هشتم
سازمان مناسب كار، یك دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.
_ یك برنامه كاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم كنید.
_ از برنامه دریافت پست الكترونیك با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده كنید.
_ فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر تنظیم كنید.
_ یك صفحه «سوال و جواب های مكرر» برای سایت خود طراحی كنید.
برای پیام هایی كه به صورت متناوب ارسال می كنید، یك ساختار مشخص تعریف كنید.
_ در رایانه خود یك صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هایی كه با آنها همكاری دارید و آدرس وب آنها را برای دسترسی راحت تر تهیه كنید.

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت كامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می كنیم ولی با مردمی كه در دنیای واقعی زندگی می كنند سر و كار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری پست الكترونیك تكیه نكنید. خیلی از بازدیدكنندگان سایت شما می خواهند با یك نفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید كنند. از امكانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده كنید.

درس دهم
برای به دست آوردن پول باید پول خرج كنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری كنید:
_ رایانه
_ دسترسی به اینترنت
_ نرم افزار
_ ثبت دامنه
_ میزبانی سایت
_ آموزش شامل كتاب،‌ سی دی و غیره
_ تبلیغات
درس یازدهم
هرچند قرار ما ده درس مهم بود، ولی همیشه به خاطر داشته باشید كه خطرناك ترین تهدید برای موفقیت شما و غیر حرفه ای ترین كار در اینترنت، SPAM است. همیشه از آن دوری كنید.

مهدی روزه دار بازدید : 365 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (1)

یکی از مسایلی که برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مهم است استفاده از آن شبکه‌ها به صورت زبان محلی است.در این بین،شبکه‌های اجتماعی با توجه به اولویتهای خاصی که دارند،مانند ترافیک بالا از نقاط خاص دنیا ، نظرسنجی‌ها ، درخواست‌ها و… برای راحتی کار کاربران و از دست ندادن آنها،دست به ترجمه ی شبکه به زبان مورد نظر می‌کنند.


در این بین فیسبوک یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی دنیا برای احترام به کاربران نقاط مختلف دنیا دست به ترجمه ی سایت به زبان آنها کرد! که زبان فارسی نیز یکی از آنهاست.
در ماه پیش توییتر اطلاعیه ای مبنی بر کمک برای ترجمه ی شبکه،به زبان فارسی داده بود.اما بعد از گذشت یک ماه،توییتر که اولین میکروبلاگ در دنیای مجازی است زبان فارسی را به یکی از زبان‌های اصلی سایت خود اضافه کرده است.

شما برای برای فعال سازی زبان فارسی می‌توانید به Settings رفته و از منوی کشویی Language زبان شیرین فارسی را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید!

مهدی روزه دار بازدید : 194 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

یک هکر با استفاده از شیوه brute-force به حساب (account) مدیر سایت Twitter حمله کرد و توانست 33 حساب مربوط به افراد سرشناس از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، Rick Sanchez مجری CNN و بریتنی اسپیرز را هک کند.

همکاران سیستم - یک هکر با استفاده از شیوه brute-force به حساب (account) مدیر سایت Twitter حمله کرد و توانست 33 حساب مربوط به افراد سرشناس از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، Rick Sanchez مجری CNN و بریتنی اسپیرز را هک کند.

ZDNet UK این مطلب را به استناد ایمیلی که به این سایت ارسال شده، عنوان نموده است.

بر اساس مندرجات این ایمیل، هکر یادشده که GMZ نام دارد، برای یافتن کلمه‌عبور حساب مدیر توییتر، با موفقیت از شیوه dictionary-based استفاده کرده است.

روش استفاده از فرهنگ لغت (یا همان dictionary-based) شیوه‌ای است که طی آن هکر می‌کوشد با فریب دادن مکانیسم‌های تصدیق‌هویت، به کلمه‌عبور مورد نظر خود دست یابد.

گفتنی است شیوه لاگین کردن در توییتر دارای یک سری ضعف‌ها و نواقص است. مثلاً در این سایت دفعات تلاش برای ورود به یک حساب (که اصطلاحاً login attempts خوانده می‌شود) فاقد محدودیت است و همین امر، دست هکرها را برای در پیش گرفتن شیوه آزمون و خطا باز می‌گذارد. ضمناً استفاده نکردن از کپچا (Captcha) نیز یکی دیگر از نواقص سیستم لاگین Twitter به‌شمار می‌رود.

به گزارش ZDNet UK نویسنده ایمیل گفته است: بیشتر سایت‌ها پس از سه بار تلاش ناموفق برای لاگین کردن، از کاربر می‌خواهند که به یک کپچا جواب دهد. این در حالی است که Twitter هیچ کاری در این زمینه انجام نمی‌دهد و همین موضوع، حمله به این سایت را بسیار آسان می‌سازد.

Biz Stone مدیر و موسس Twitter از شرح چگونگی هک شدن Twitter به ZDNet UK خودداری کرد اما اعلام نمود که شیوه لاگین کردن در این سایت، مورد بازبینی و اصلاح قرار خواهد گرفت.

مهدی روزه دار بازدید : 28999 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

تذکر: اگر شما در توییتر یک حساب دارید، می‌توانید از خواندن این درس چشم پوشی کنید و این درس را در نظر نگیرید هر چند که خواندن این درس را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا ممکن است با نکات جدیدی که از آن اطلاع ندارید آشنا شوید.

در درس گذشته شما با صفحه اول توییتر که در آدرس twitter.com در دسترس است آشنا شدید. اگر به این صفحه دقت کنید خواهید دید که دو گزینه در پیش روی شما قرار دارد:Sign in (شماره 1) و Sing up (شماره ۲).

صفحه ورود به توییتر
<!--[endif]-->

Sign in: اگر شما در توییتر حسابی دارید، از طریق این بخش می‌توانید وارد حساب خود شوید. برای این کار تنها کافی است که نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Sign in کلیک کنید تا وارد حساب توییتر خود شوید.

Sign up: اگر شما در توییتر حسابی ندارید، این گزینه به شما کمک می‌کند که یک حساب در توییتر باز کنید که موضوع این درس دقیقاً همین مورد است.

در اولین قدم برای باز کردن یک حساب در توییتر، شما باید نام دلخواه (Full name)، آدرس ایمیل معتبر (Email) و کلمه عبور (Password) مورد نظر خود را در سه گزینه قسمت Sign up وارد کنید.

نکته: دقت کنید که کلمه عبور انتخابی شما در توییتر باید حداقل شامل ۶حرف باشد. علاوه بر آن برای امنیت بیشتر بهتر است که این کلمه عبور قوی و مناسب باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های کلمه عبور مناسب و قوی می‌توانید در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» شرکت کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه Sign up صفحه ای مانند تصویر زیر باز می‌شود که توییتر اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی می‌کند و در صورت درست بودن علامت چک سبز رنگی در مقابل هر گزینه می‌زند. علاوه بر آن شما باید در این مرحله نام کاربری یا همان Username مورد نظر خود را انتخاب کنید، ر چند که توییتر بر اساس آدرس ایمیل و اسمی که وارد کرده‌اید چند پیشنهاد را در قسمت Suggestions به شما نشان می‌دهد.

صفحه ثبت نام در توییتر
<!--[endif]-->

پس از اینکه نام کاربری مورد نظر خود را انتخاب کردید، بر روی Create my account کلیک می‌کنید تا حساب شما در توییتر ساخته شود.

نکته ۱: دقت کنید که آدرس ایمیلی که وارد می‌کنید معتبر باشد،‌ زیرا توییتر برای تایید حساب شما ایمیلی به آدرسی که وارد کرده‌اید ارسال می‌کند.

نکته ۲: دقت کنید که در مقابل هر چهار گزینه علامت چک سبز رنگ خورده باشد، در صورت ظاهر شدن علامت ضربدر قرمز رنگ، شما باید تغییراتی را در آن گزینه بدهید. به عنوان مثال اگر پسورد شما بسیار کوتاه و یا به صورت ۱۲۳۴۵۶باشد و یا نام کاربردی که انتخاب کرده‌اید قبلاً توسط کسی گرفته شده باشد، علامت ضربدر قرمز رنگ در مقابل هر یک از گزینه‌ها ظاهر خواهد شد.

پس از اینکه بر روی Create my account کلیک کردید و حساب شما در توییتر ساخته شد، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن توییت ها و شمایل کلی حساب توییتر هر کاربر نمایش داده می‌شود.

صفحه ثبت نام در توییتر
<!--[endif]-->

بعد از مشاهده صفحه بالا بر روی گزینه Next کلیک می‌کنید تا صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز شود. در این صفحه شما می‌توانید افراد مختلف را دنبال (Follow) کنید که در ادامه این دوره آموزشی به صورت مفصل به چگونگی دنبال کردن افراد و مزایای آن خواهیم پرداخت.

توییتر به صورت پیش فرض لیست افراد مشهوری که در توییتر فعال هستند را نشان می‌دهد که با توجه به اینکه اکثر این افراد از کشورهای دیگر هستند، دنبال کردن آن‌ها آن قدرها برای کاربران فارسی زبان جذاب نخواهد بود هر چند که این مورد بسته به هدف و سلیقه هر کاربر متفاوت است. به همین دلیل در این مرحله بر روی گزینه Skip this step کلیک کنید.

صفحه توییتر شما
<!--[endif]-->

با کلیک کردن بر روی این گزینه، توییتر این بار به شما حساب توییترهای فعال و معروف را بر اساس دسته بندی نشان می‌دهد. از هنر و طراحی گرفته تا تکنولوژی و سفر. شما با کلیک بر روی هر یک از دسته بندی‌ها، می‌توانید حساب توییتر افراد مورد نظر خود را دنبال کنید. برای گذشتن از این مرحله نیز مانند مرحله قبل بر روی گزینه Skip this step کلیک کنید.

صفحه توییتر شما
<!--[endif]-->

در مرحله بعد توییتر از شما می‌خواهد که در صورت تمایل، از طریق آدرس جیمیل، یاهو، هات میل و... دوستان خود را که در توییتر عضو هستند را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال کنید. اگر تمایل به این کار دارید، می‌توانید از طریق گزینه Search contacts که در مقابل هر سرویس قرار دارد، این کار را انجام دهید.

در صورت عدم تمایل نیز مانند مرحله قبل بر روی گزینه Skip this step کلیک می‌کنید تا به مرحله بعد که صفحه اصلی حساب توییترتان است، بروید.

صفحه توییتر شما
<!--[endif]-->

تصویر زیر صفحه اصلی توییتر شما در اولین مراجعه به توییتر است. همانگونه که مشاهده می‌کنید در بالاترین قسمت این صفحه که با رنگ زرد مشخص است، توییتر اعلام کرده است که ایمیلی جهت تایید حساب شما به آدرس ایمیل شما ارسال کرده است. شما باید به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از سوی توییتر ارسال شده است را باز کنید و بر روی لینکی که در داخل متن ایمیل قرار دارد کلیک کنید تا حساب شما تایید شود.

صفحه مدیریت توییتر شما
<!--[endif]-->

دقت کنید که اگر بعد از ۲۴ساعت ایمیلی از توییتر برای تایید حساب خود دریافت نکردید، ابتدا پوشه اسپم ایمیل خود را چک کنید و در صورت نبودن ایمیل ارسالی از سوی توییتر، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه try again از توییتر بخواهید که ایمیل تایید حساب شما را مجدداً برای شما ارسال کند.

ایمیل توییتر
نمونه ای از ایمیل ارسالی توسط توییتر برای تایید حساب توییتر

نکته: دقت کنید که اگر آدرس ایمیل خود را اشتباه وارد کرده‌اید، از طریق کلیک بر روی گزینه change to different address می‌توانید آدرس ایمیل حساب توییتر خود را عوض کنید.

هم اکنون شما یک حساب در توییتر دارید و از این پس می‌توانید با مراجعه به وب سایت توییتر و از طریق Sign in وارد حساب توییتر خود شوید. فقط به این نکته دقت کنید که اگر از مکان‌های عمومی و یا کامپیوتر دیگران وارد حساب توییتر خود می‌شوید،‌ علامت چک در کنار گزینه Remember me را بردارید تا نام کاربری و کلمه عبور حساب توییتر شما ذخیره نشود.

علاوه بر آن شما می‌توانید به راحتی و آن گونه که در درس گذشته به صورت خلاصه گفته شد، توییت کنید. اما هنوز برای توییت کردن زود است! شما باید قبل از آنکه شروع به توییت کردن بکنید، دستی به سر و روی پروفایل توییتر خود بکشید.

پس کمی صبر کنید تا زمان مناسب توییت کردن فرا برسد!

مهدی روزه دار بازدید : 9787 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

در درس گذشته طرز ساخت حساب در توییتر آموزش داده شد. در این درس نگاهی کلی به صفحه اصلی توییتر می‌کنیم و در نهایت چگونگی ویرایش پروفایل و تکمیل آن را آموزش خواهیم داد.

زمانی که شما با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد حساب توییتر خود می‌شوید، صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده می‌کنید:

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

به طور کلی می‌توان این صفحه را به سه بخش تبدیل کرد که در ادامه به توضیح کلی هر بخش می‌پردازیم و در درس‌های آینده با جزئیات بیشتر به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.


شماره ۱
این بخش در توییتر را می‌توان نوار ابزار توییتر نام‌گذاری کرد به گونه ای که همواره در دسترس است و فرقی نمی‌کند که شما در پروفایل خود یا یکی از کاربران توییتر باشید یا اینکه در صفحه اصلی توییتر. به همین دلیل باید گفت که جایگاه این بخش در توییتر ثابت است.

این بخش شامل چندین گزینه است که کارکرد هر کدام عبارتست از:

لوگوی توییتر: با کلیک بر روی لوگوی توییتر که به صورت twiiter نوشته شده است و در سمت چپ قرار دارد، شما به صفحه اصلی توییتر یا twitter.com منتقل می‌شوید.

Search: به کمک این بخش شما می‌توانید در توییتر جستجو کنید. بدین صورت که کلید واژه مورد نظر خود را وارد می‌کنید و سپس بر روی Enter کلیک می‌کنید. این قابلیت زمانی به درد شما می‌خورد که بخواهید توییت های دیگران را در مورد یک موضوع خاص بدانید. به عنوان مثال واژه «مستر نصر» را جعبه جستجوی توییتر تایپ کنید و سپس دکمه Enter را فشار دهید.

نکته: دقت کنید که نتایجی که شما از طریق توییتر مشاهده می‌کنید، تنها توییت های افرادی است که پروفایل آن‌ها عمومی است.

‌Home: همان‌گونه که در قسمت لوگوی توییتر گفتیم، شما به کمک این گزینه می‌توانید به صفحه اصلی توییتر بروید که تصویر بالا نمونه ای از این صفحه است.

‌Profile: این گزینه پروفایل توییتر شما را نشان می‌دهد که شامل تمامی توییت های ارسالی، تعداد توییت ها، تعداد دنبال کنندگان حساب توییتر شما و... است. در درس‌های آینده به صورت جزئی‌تر به بررسی پروفایل خواهیم پرداخت هر چند که در ادامه این درس چگونگی ویرایش پروفایل را خواهیم گفت.

‌Messages: به کمک این گزینه می‌توانید به پیام‌هایی که دیگر کاربران به صورت خصوصی به شما ارسال می‌کنند دسترسی داشته باشید و یا به کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید پیام خصوصی بفرستید.

‌Who To Follow: توییتر به کمک این گزینه افراد مختلف را به شما پیشنهاد می‌کند تا دنبال کنید.

‌New Tweet: بعد از گزینه Who To Follow گزینه ای به صورت یک مستطیل سفید همراه با یک قلم آبی رنگ دیده می‌شود که اگر نشانگر ماوس را بر روی آن نگه دارید، عبارت New Tweet را مشاهده خواهید کرد. به کمک این گزینه شما می‌توانید یک توییت جدید منتشر بکنید.

‌mrnasr_ir: این قسمت بسته به نام کاربری که انتخاب کرده‌اید متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال چون هم اکنون با حساب توییتر مستر نصر وارد شده‌ایم، نام مستر نصر نوشته شده است و اگر شما اسم کاربری خود را ehsanmohseni انتخاب کرده باشید، به جای مستر نصر این نام کاربری را مشاهده خواهید کرد.

شماره ۲
این بخش را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد که قسمت اول همان جعبه ای است که از طریق آن می‌توان توییت کرد و در درس مقدمه در مورد آن صحبت کردیم.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

و قسمت دوم بسته به ۵ گزینه ای که در دسترس هستند قابل تغییر است هر چند که به صورت پیش فرض گزینه تایم لاین (Timeline) انتخاب شده است. شما با انتخاب هر یک از گزینه های ۵ گانه می‌توانید صفحه زیر را تغییر بدهید. به عنوان مثال با انتخاب @MrNasr_ir که برای شما @USERNAME یا همان نام کاربردی حساب توییترتان خواهد بود، شما می‌توانید واکنش دیگران نسبت به حساب توییتر خود را مشاهده کنید. در آینده بیشتر در مورد کاربرد هر یک از گزینه‌ها صبحت خواهیم کرد.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

شماره ۳
آخرین بخش که با شماره ۳ مشخص شده است را می‌توان به ۶ قسمت تقسیم کرد:

‌Your Tweets و Following و Followers: این سه قسمت به ترتیب به شما تعداد توییت های شما و آخرین توییتی که کرده‌اید و تعداد کسانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید (Following) و تعداد کسانی که شما را دنبال می‌کنند (Followers) را نشان می‌دهند.

‌Who to follow: این قسمت به شما افرادی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید را پیشنهاد می‌کند. قبلاً در همین درس در این مورد صحبت کرده‌ایم.

‌Trends: در توییتر امکانی به نام تگ زدن وجود دارد که در درس‌های آینده به آن خواهیم پرداخت. این قسمت به شما پرطرفدارترین تگ‌ها و عباراتی که توسط کاربران توییتر مورد استفاده قرار گرفته است را نشان می‌دهد.

Acitivty: این قسمت به شما آخرین فعالیت دیگر کاربران توییتر که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید را نشان می‌دهد. در مورد این بخش در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

‌Twitter Follow Button: این قسمت توییتر به شما امکانات و ابزارهایی که برای توییت کردن که به درد شما می‌خورد را نشان می‌دهد و با هر بار بازدید از توییتر این قسمت به صورت خودکار تغییر می‌کند. برای همین اگر عبارتی متفاوت را مشاهده کردید تعجب نکنید.

مخلفات توییتر: در این قسمت اطلاعاتی مانند توییتر چیست، صفحه راهنمایی توییتر، نسخه موبایل توییتر و... در دسترس شما است.

با این توضیحات بد نیست که به قسمت ویرایش پروفایل توییتر نگاهی بیندازیم.

ویرایش پروفایل توییتر
قبل از اینکه چگونگی ویرایش پروفایل را توضیح دهیم، بد نیست کمی در مورد اهمیت ویرایش پروفایل صحبت کنیم.

اهمیت ویرایش پروفایل در این است که شما به کمک آن می‌توانید دیگران را تشویق کنید که شما را دنبال کنند و وقتی افراد بیشتری شما را دنبال کنند، صدا شما به افراد بیشتری خواهد رسید و به عبارتی صدایتان بلندتر خواهد بود.

در «شماره ۱» در مورد آخرین گزینه توضیحاتی دادیم که نام این گزینه بسته به نام کاربری شما در توییتر، تغییر می‌کند اما با توجه به اینکه ما از توییتر مستر نصر استفاده می‌کنیم، نام آنMrNasr_ir است.

زمانی که شما بر روی آن کلیک کنید، سه گزینه مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دیده می‌شود که عبارتند از Settings و Help و Sign out.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Settings: تنظیمات حساب توییتر از طریق این گزینه در دسترس است. شما از طریق همین گزینه می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کنید که در ادامه همین درس در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

‌Help: همان‌گونه که از اسم این گزینه مشخص است، شما با کلیک کردن بر روی آن به قسمت راهنمای توییتر راهنمایی می‌شوید. دقت کنید که این بخش به زبان انگلیسی در دسترس است.

‌Sign out: با کلیک بر روی این گزینه شما از حساب توییتر خود خارج می‌شوید و به نوعی این گزینه ترجمه انگلیسی «خروج» است.

نکته: دقت کنید اگر از طریق کامپیوتری در مکانی عمومی مانند دانشگاه یا کافی نت وارد حساب توییتر خود می‌شوید، حتماً از حساب توییتر خود خارج شوید تا دیگران نتوانند از حساب توییتر شما سوء استفاده کنند.

Settings
زمانی که شما بر روی گزینه Settings کلیک کنید، با پنجره ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید که شامل ۷ گزینه مختلف است.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Account: در اینجا شما می‌توانید تنظیمات حساب توییتر خود را مدیریت کنید. به کمک گزینه Username شما می‌توانید نام کاربری خود را عوض کنید و دقت کنید که در نام کاربردی خود حق استفاده از فاصله (Space) را ندارید.

از طریق گزینه Email شما می‌توانید آدرس ایمیلی که با آن حساب توییتر خود را باز کرده‌اید تغییر دهید. اگر دوست دارید که دیگران بر اساس آدرس ایمیلتان، بتوانند شما را در توییتر پیدا و دنبال کنند گزینه Let others find me by my email address را چک بزنید.

به کمک گزینه Language می‌توانید زبان توییتر را تغییر بدهید که متأسفانه تاکنون زبان فارسی به این لیست اضافه نشده است و از طریق گزینه Time Zone‌ می‌توانید اختلاف زمانی محل زندگی خود را انتخاب کنید. اگر شما در ایران زندگی می‌کنید باید گزینه (GMT +03:30) Tehran را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب توییتر، امکان اضافه کردن مکانی است که شما از آن توییت می‌کنید. اگر شما تمایل دارید که مکانی که از آن توییت می‌کنید را همراه با توییت خود به دیگران نشان دهید، گزینه Add a location to your Tweets را چک بزنید.

نکته ۱: این امکان را شما می‌توانید در زمانی که می‌خواهید توییت کنید نیز فعال یا غیرفعال کنید. هر چند که به طور کلی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از فعال کردن این گزینه خودداری کنید.

نکته ۲: توییتر این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان که خواستید تمامی اطلاعات مربوط به مکان‌هایی که همراه با توییت های خود منتشر کرده‌اید را پاک کنید، برای این کار تنها کافی است که بر روی گزینه delete all location information کلیک کنید و سپس با باز شدن پنجره جدید، بر روی OK کلیک کنید. دقت کنید که بسته به میزان اطلاعات وارد شده در توییتر، این پاک‌سازی ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

شما علاوه بر متن می‌توانید عکس و فیلم هم همراه با توییت های خود منتشر کنید؛ به صورت پیش فرض توییتر عکس‌ها و فیلم‌های افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید را نشان می‌دهد اما اگر تمایل داشته باشید که تصاویر منتشر شده توسط دیگران که شما آن‌ها را دنبال نمی‌کنید را هم مشاهده کنید، باید گزینه Display media from people I don't follow را چک بزنید و اگر می‌خواهید تصاویری که ممکن است محتوایی مانند صحنه های خشونت داشته باشند را بدون اخطار قبلی مشاهده کنید باید گزینه Display media that may contain sensitive content را چک بزنید.

اگر شما تصاویر و یا محتوایی مانند تصاویر وحشتناک یا خشن منتشر می‌کنید و می‌خواهید به دیگران قبل از اینکه آن را مشاهده کنند، اخطار بدهید باید گزینه Mark my media as containing sensitive content را چک بزنید. دقت کنید که اگر شما این‌گونه تصاویر را منتشر کنید و این گزینه را چک نزده باشید، توییتر بعد از مدتی حسابتان را مسدود خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

اما شاید شما دوست نداشته باشید که به صورت عمومی توییت های شما دیده شود و هر کسی که خواست بتواند آن را بخواند، برای این مشکل شما توییتر چاره ای اندیشیده است و شما با چک زدن Protect my Tweets، حساب خود را خصوصی می‌کنید و تنها افرادی که شما درخواست آن‌ها را تایید کنید، می‌توانند توییت های شما را بخوانند.

آخرین گزینه این بخش HTTPS Only است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را حتماً چک بزنید. با چک زدن Always use HTTPS تمامی اطلاعاتی که بین کامپیوتر شما و توییتر رد و بدل می‌شود، رمزگذاری شده و در بین مسیر انتقال امکان دسترسی توسط شخص سومی وجود ندارد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» ثبت نام کنید.

بعد از اینکه تغییرات مورد نظر خود را انجام دادید، دقت کنید که بر روی گزینه آبی رنگ Save کلیک کنید تا تمامی تغییرات ذخیره شوند.

نکته: اگر می‌خواهید که حساب توییتر خود را غیرفعال کنید، می‌توانید از طریق گزینه Deactivate my account که در زیر دکمه Save قرار دارد این کار را انجام دهید. دقت کنید که شما ۳۰ روز بعد غیرفعال کردن حساب توییتر خود وقت دارید که آن را مجدداً فعال کنید در غیر این صورت تمامی اطلاعات و توییت هایی که با آن حساب منتشر کرده‌اید به صورت دائمی پاک خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

‌Password: به کمک این گزینه شما می‌توانید کلمه عبور حساب توییتر خود را تغییر دهید. دقت کنید که برای تغییر کلمه عبور، شما نیاز دارید که کلمه عبوری که می‌خواهید آن را تغییر بدهید را وارد کنید.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Mobile: به کمک این گزینه شما می‌توانید از طریق گوشی همراه خود توییت کنید اما متأسفانه این امکان برای کاربران ایران در دسترس نیست.

‌Notifications: از طریق این بخش شما می‌توانید از نظر اطلاع‌رسانی در مورد حساب توییتر خود تنظیماتی را انجام بدهید هر چند که توییتر به صورت پیش فرض تنظیماتی را برای تمامی کاربران توییتر انتخاب کرده است.

‌Profile: در ابتدای این درس در مورد آموزش ویرایش پروفایل صحبت کرده‌ایم و حالا زمان این آموزش است که از طریق این گزینه امکان پذیر است. شما در Profile به ۶ گزینه بر می‌خورید که در ادامه به کارکرد هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش توییتر

به طور کلی عکس پروفایل یا آواتار یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل در یک حساب اینترنتی است. علت اهمیت آواتار از آن جهت است که دیگران به اولین چیزی که در پروفایل هر کسی نگاه می‌کنند، آواتار است. برای همین همواره این بخش از پروفایل را در تمامی حساب‌های اینترنتی خود با تصویر دلخواه که می‌تواند عکس شما و یا تصویری انیمیشنی از خودتان باشد پر کنید.

در توییتر شما با کلیک بر روی Choose File می‌توانید تصویر مورد نظر خود را به عنوان آواتار حساب توییتر خود انتخاب کنید. دقت کنید که حجم تصویری که آپلود می‌کنید باید حداکثر ۷۰۰ کیلوبایت و پسوند آن JPG یا GIF یا PNG باشد.

در قسمت Name می‌توانید شما نام مورد نظر خود را انتخاب کنید مثلاً نام و نام خانوادگی و یا نام وبلاگتان. در قسمت Location شما می‌توانید نام محل زندگی خود را که می‌تواند نام کشور و شهری که در آن زندگی می‌کنید باشد را وارد کنید.

در قسمت Web نیز می‌توانید آدرس وب سایت و یا وبلاگ خود را وارد کنید و در قسمت Bio می‌توانید توضیحی در مورد خودتان، وب سایت و یا وبلاگتان بنویسید که این توضیحات باید کمتر از ۱۶۰ حرف باشد.

علاوه بر آن اگر بخواهید که یک نسخه از توییت های شما به پروفایل فیس‌بوک تان ارسال شود، شما می‌توانید از طریق قسمت Facebook و کلیک بر روی Post your Tweets to Facebook این کار را انجام بدهید.

نکته: پر کردن تمامی این گزینه اختیاری است و شما می‌توانید هر کدام را بر اساس نیاز و نظر خود پر کنید و یا خالی بگذارید.

دقت کنید بعد از پایان کار بر روی دکمه Save کلیک کنید تا کلیه تغییراتی که انجام داده‌اید ثبت شوند.

‌Design: شاید شما دوست داشته باشید که تصویر پیش زمینه حساب توییتر خود را عوض کنید؛ توییتر برای این مورد هم چاره ای اندیشیده است و با کلیک بر روی گزینه Design می‌توانید عکس پیش زمینه را بر اساس سلیقه خود تغییر بدهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

‌Applications: این گزینه تا زمانی که شما برنامه‌هایی دیگر را به حساب توییتر خود وصل نکنید، فعال نخواهد شد و اگر شما تازه حسابی در توییتر باز کرده‌اید، این گزینه را مشاهده نخواهید کرد.

مهدی روزه دار بازدید : 316 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

توییتر چیست؟

وب سایت توییتر در ۲۴تیر ۱۳۸۵ (۱۵جولای ۲۰۰۶) به صورت رسمی شروع به کار کرده است و در آن افراد مختلف می‌توانند در ۱۴۰حرف (کاراکتر) یا کمتر آخرین وضعیت خود، دیدگاه، خبر و هر چیز دیگری را که به ذهنشان می‌رسد را به گوش میلیون‌ها کاربر این وب سایت برسانند.

شاید بتوان نقطه قوت توییتر را همین مورد دانست که در کمترین تعداد حرف‌ها می‌توان مهم‌ترین مطالب را با دیگران به اشتراک گذاشت؛ از خبر فرود اضطراری یک هواپیما تا انتشار اخبار لحظه به لحظه عملیات دستگیری و کشته شدن بن لادن در پاکستان.

نقطه مثبت دیگر توییتر را می‌توان نزدیک شدن افراد عادی مانند ما و شما به افرادی مشهور در جهان مانند بیل گیتس و یا پاپ بندیکت شانزدهم دانست. توییتر این امکان را به ما می‌دهد که از طریق آن و بدون هیچ واسطه ای از آخرین اخبار و یا نظرات افراد مشهور آگاهی پیدا کنیم و یا نظرات خودمان را با آن‌ها در میان بگذاریم. علاوه بر آن به کمک توییتر می‌توان به آسانی و تنها با یک کلیک و دنبال کردن خبرگزاری‌های مختلف، روزنامه نگاران و... از آخرین اخبار ایران و جهان مطلع شد.

برای همین باید گفت که توییتر ابزاری است که شما می‌توانید در کوتاه‌ترین جملات، بیشترین اطلاعات مفید را کسب کنید و به دلیل محدودیت در تعداد حرف‌هایی که می‌توان در توییتر تایپ و آن‌ها را منتشر کرد، اغلب اخبار و اطلاعات منتشر شده در این وب سایت مختصر و مفید هستند و به نوعی مصداق بارز ضرب‌المثل فارسی «کم گوی و گزیده گوی» است.

توییتر چگونه کار می‌کند؟

مهم‌ترین و شاید اولین ویژگی توییتر سادگی آن است. تصویر زیر شمایلی کلی از این وب سایت است که در صورت وارد نشدن به حساب توییتر خود با آن مواجه می‌شوید:

صفحه اول توییتر

<!--[endif]-->

اما اگر شما دارای حسابی در توییتر و وارد آن شده باشید، توییتر را به صورت زیر مشاهده می‌کنید:

صفحه توییتر خود
<!--[endif]-->

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید توییتر بخش‌های مختلفی دارد که شما با به پایان رساندن این دوره آموزشی با تمامی آن‌ها و کارکردشان آشنا خواهید شد.

نکته: به دلیل رعایت حریم خصوصی افراد، برخی از قسمت‌های تصاویر این دوره آموزشی مات شده‌اند.

اما شاید بد نباشد که چند بخش را مروری کوتاه بکنیم تا اگر برای اولین بار است با توییتر آشنا می‌شوید، با کلیات آن آشنا شوید.

همان‌گونه که در بالا گفتیم، اگر شما یک حساب در توییتر داشته و وارد آن شده باشید با تصویر بالا مواجه می‌شوید که با کمی دقت متوجه می‌شوید که در ستون سمت چپ و در بالا، جعبه ای وجود دارد که در بالای آن What's happening یا «چه خبر است» نوشته شده است.

با کلیک در داخل این جعبه شما می‌توانید پیام خود را که می‌تواند حداکثر ۱۴۰حرف باشد را تایپ کنید (شماره ۱) و برای ارسال بر روی گزینه Tweet (توییت) (شماره ۲) کلیک کنید.

جعبه پیغام توییتر - آموزش توییتر
<!--[endif]-->

نکته: اگر شما در توییتر هیچ حسابی ندارید، نگران نباشید، چون در درس بعدی با طرز ساخت یک حساب در توییتر آشنا خواهید شد.

زمانی که شما بر روی گزینه توییت کلیک کنید، توییت شما در توییتر منتشر می‌شود و میلیون‌ها نفر از کاربران توییتر می‌توانند آن را مشاهده کنند و بخوانند. اما صبر کنید، کل ماجرا به این راحتی نیست! شما برای آنکه بتوانید توییت خود را به افراد بیشتری نشان دهید باید ترفندهای مختلفی را به مرحله اجرا درآورید تا پیام خود را که می‌تواند یک خبر مهم از تصادف در یک خیابان تا لحظه ای از تنهایی شما باشد را به گوش میلیون‌ها نفر برسانید.

شما تمامی این ترفندها و تکنیک‌ها را با به پایان رساندن این دوره آموزشی خواهید آموخت

مهدی روزه دار بازدید : 351 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

facebook دانلود کتاب آموزش فیس بوک

اینبار اموزش سایت Facebook.com،سایتی با میلیون ها کاربر حرفه ایی .شما در این سایت با ایجاد یک پروفایل می توانید به نتایجی مثل: ایجاد یک وبلاگ همراه با یادداشت های فیس بوک ، تقسیم عکس ها ، ویدئو ها و لینک های مورد علاقه ، ایجاد یک صفحه حرفه ای برای کسب وکار ، نگهداری امن اطلاعات شما و …. بدست آورید. این خودآموز در قطع پی‌دی‌اف و ۲۲۴ صفحه در حدود ۸ مگابایت حجم دارد .برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این کتاب نیز می‌توانید به آمازون سر بزنید…
نکته : این اموزش تصویری و تمام رنگی است

info دانلود کتاب آموزش فیس بوک توجه : این کتاب به زبان انگلیسی می باشد

info دانلود کتاب آموزش فیس بوک دانــلـود کتاب آموزش فیس بوک به زبان فـارســی (کلیک کنید)

                   <<<<<<<<<<<<دانلود با لینک مستقیم>>>>>>>>>>>>>
مهدی روزه دار بازدید : 827 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)
 - آموزش کامل تنظیمات و جزئیات در فیس بوک همراه با تصویر
آموزش فیس بوک - آموزش کامل تنظیمات و جزئیات در فیس بوک همراه با تصویر - Facebook Learning

از آنجایی که پیداست فیس بوک دارد کم کم جای نرم افزارهای ارتباطی مثل یاهو مسنجر و ویندوز لیو را میگیرد و مردم بیشتر به جای استفاده از این نرم افزارها از سایت فیس بوک استفاده میکنند. علتش این هست که در فیس بوک شما هم امکان چت دارید و هم اینکه دوستان شما میتوانند هرآنچه که در فکرشان هست را بنویسند و بعدا شما چند ساعت دیرتر یا چند روز بعدتر آن مطالب را بخوانید و در مورد آن ها نظر دهید. در فیس بوک میتوانید عکس ، فیلم و کلیپ ، آهنگ و هر فایل دیگری بفرستید و حتی مقاله ای بنویسید تا دوستان شما آن را ببینند و بخوانند و در مورد آن نظر دهند و یا آن ها را برای خود دانلود کنند. فیس بوک محیطی را به وجود آورده که در آن شما علاوه بر چت کردن قادر هستید تا با دوستان و آشنایانتان به طریقه های مختلف ارتباط برقرار کنید. میتوانید در مورد خودتان بنویسید و اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید و هر آن چیزی که فکرش را بکنید.
امروزه افراد زیادی از فیس بوک استفاده میکنند که از جمله این افراد میتوان به بازیگران ، خواننده ها ، فوتبالیست ها ، سیاستمداران و .. اشاره کرد. شما میتوانید در فیس بوک خواننده مورد علاقه خود را به عنوان دوست یا تماشاگر ( در پایین به آن اشاره خواهد شد.) انتخاب کنید و ببینید که چه مینویسد و چه میگوید و امروز یا فردا در کجا کنسرت دارد و اینگونه به افرادی که حتی فکرشان را نمیکردید بسیار نزدیک میشوید و میتوانید سخنان خود را به آن ها بگویید.
فیس بوک میگوید که در این دنیا همگی به هم توسط دوستان خود متصل هستیم ، مثلا من 40 دوست دارم و دوستانم نیز هر کدام چندین دوست دارند و این ارتباط زنجیره ای بین دوستان ادامه دارد تا تمام جهان را پوشش دهد. در فیس بوک میتوانیم دوستان جدیدی بیابیم و با انسان های بیشتری ارتباط بگیریم.
دوستانی که از فیس بوک استفاده میکنند باید مطلع باشد که جهان پر از خوبی ها و بدی هاست و بعضی انسان های بد پیدا میشود که با سوء استفاده از فیس بوک شما ، عکس های شما را در جای دیگری استفاده میکنند و اطلاعات شما را دزدی کرده و به طریقه غلط به کار میبرند پس باید با هر کسی در فیس بوک نشناخته و نادانسته دوست نشوید و به تنظیمات خصوصی سازی فیس بوک که در زیر به شما آموزش میدهم به خوبی عمل کرده و محیط فیس بوک خود را امن سازید.

دانلود آموزش فیس بوک از فایل ضمیمه

.pdf facebook_learning.pdf (اندازه: 256.76 KB / تعداد دفعات دریافت: 888)

مهدی روزه دار بازدید : 1894 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

آموزش فیس بوک به زبان فارسی

facebook آموزش فیس بوک فارسی , راهنمای سایت و ثبت نام FaceBook

آموزش فیس بوک به زبان فارسی , ترفند ها , ثبت نام و راهنمای FaceBook همواره از مسائلی هستند که معمولا کاربران فیس بوکی با آن روبرو می شوند.

در این کتاب pdf سعی شده تا بخش های مختلف سایت فیس بوک مانند ثبت نام و عضویت در فیس بوک , راهنمای استفاده , تنظیمات فیس بوک , حذف فیس بوک و … به زبان ساده آموزش داده شود تا کاربران مشکلات کمتری در روبرو شدن با این سایت داشته باشند.

برای دانلود کتاب آموزش فیس بوک فارسی از باکس زیر استفاده کنید.

دیدن این مطالب به شما توصیه می شود:

    کتاب الکترونیکی آموزش ویندوز سون ۷

    نرم افزار مترجم آنلاین با پشتیبانی زبان فارسی Ace Translator 9

    قالب جدید سایت

    خرید پستی آموزش کامل حل مکعب جادویی روبیک

    آموزش زبان انگلیسی:خرید اینترنتی نسخه ۳ نرم افزار رزتا استون

downloadدانلود فایل

Size حجم فایل: 1 مگابایت

Password رمز فایل: www.downloadsazan.ir

مهدی روزه دار بازدید : 209 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)
افزایش سرعت اینترنت
در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.


بدین منظور:

1. Run را از منوي Start اجرا كنيد.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
3. منتظر بمانيد تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زير Computer Configuration گزينه Administrative Templates را گسترش دهيد. ( با كليك بر روي علامت + كار آن انجام دهيد )
5. در ليست باز شده گزينه Network را نيز گسترش دهيد.
6. حال در اين ليست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنيد.
7. به گزينه هايي كه در سمت راست ظاهر مي شوند دقت كنيد.
8 .بر روي Limit reservable bandwidth كليك راست كرده و Properties را كليك كنيد.
9. پس از اينكه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زير Limit reservable bandwidth گزينه Enabled را انتخاب كنيد.
10. مشاهده مي كنيد كه با انتخاب آن در روبروي Bandwidth Limit مقدار پيش فرض آن يعني 20 درصد به نمايش در مي آيد.
11. به جاي عدد 20 مقدار 0 را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
12. حال به Connection كه به وسيله آن به اينترنت وصل مي شويد رفته و بر روي دكمه Properties كليك كنيد.
13. به برگه Networking برويد و دقت كنيد كه Packet Scheduler فعال باشد (تيك كنار آن مشاهده شود).
14. اين پنجره را OK كنيد.
15. كامپيوتر خود را Restart كنيد.

چند نکته:
اين کار را می توانيد با نرم افزارهاي قدرتمند بهينه سازی ويندوز ( ترفندستان ) مثل TuneUp Utilities خيلی سريعتر و راحتر انجام دهيد.
برای بازگشت به حالت پيش فرض هم می توانيد مسير فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهيد.
مهدی روزه دار بازدید : 145 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

در نظر بگيريد كه سرعت كامپيوتر شما مرتباً كمتر و كمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زيادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به يك سايت در اينترنت، بسيار طولانی می شود. اتصال به شبكه اينترنت، هميشه مقصر و علت اصلی در پايين آمدن سرعت كامپيوتر نيست، بلكه خود كامپيوتر، مهمترين علت آن است. تعداد برنامه ها، فايل های قديمی و حتی تنظيمات اشتباه، از دلايل كم شدن سرعت كامپيوتر هستند. 10 نكته مهم ذيل به كامپيوتر شما سرعت می بخشد :

1-استارت سريع!
اگر عمل Shutdown در كامپيوتر درست انجام نشود، كامپيوتر در استارت بعدی، برای اينكه هارد را از لحاظ داشتن خطا يا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت می شود كه مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اينكه از اجرا شدن Scandisk جلوگيری كنيد، به ترتيب زير عمل كنيد:
از منوی استارت بر روی Run كليك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنيد. سپس قسمت system configuration programs را باز كنيد و در قسمت Register، general كليك كنيد و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال كنيد. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببنديد و ويندوز را دوباره استارت كنيد.

2-از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سيستم
اگر كامپيوتر شما هنگام بالا آمدن سيستم، آهنگ پخش می كند، در صورتی كه آن را از كار بيندازيد، كامپيوتر سرعت بيشتری خواهد داشت. برای اين كار، به ترتيب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنيد. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می كنند. قسمتهايی كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گويی را در كنار خود دارند بر روی قسمتهايی كه می خواهيد پخش آهنگ آنها را غيرفعال كنيد، مارك بزنيد. سپس از منوی Name كه در زير آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنيد.

3-لغو دستور اجرای اتوماتيك برنامه ها
بسياری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتيك اجرامی شوند. آيا شما واقعاً به همه آنها احتياج داريد؟ برای اينكه از استارت شدن اتوماتيك اين برنامه ها جلوگيری كنيد، از منوی استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنيد. از طريق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهيد بود كه برنامه مورد نياز خود را به صورت مجزا انتخاب كنيد، بلكه فقط می توانيد علامت تيك (P) يا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هايی كه نمی خواهيد اجرا شوند، برداريد.

4-پاك كردن برنامه ها
شما همواره برنامه هايی را از اينترنت Download می كنيد. برای پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنيد، كه آن را می توانيد به ترتيب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پيدا كنيد.
برنامه ای را كه می خواهيد پاك كنيد، مارك بزنيد و بعد بر روی آيكون Add/Remove كليك كنيد. بدين ترتيب، برنامه به طور كامل از كامپيوتر شما پاك می شود

5-ايميل های قديمی را پاك كنيد
ايميل هايی كه به خصوص با فايل های پيوست شده ( عكس، فيلم و فايل های موسيقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت كامپيوتر را كاهش می دهند. به همين دليل، تمام ايميل های خود را به طور كامل بررسی كنيد و آنهايی را كه ديگر احتياجی نداريد، پاك كنيد.

6-Defragment كردن هارد
با دستور Defragment، هارد كامپيوتر خود را مرتب كنيد. خود اين كار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت كامپيوتر شما را بالا خواهد برد. برای اين كار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را كليك كنيد.
نكته: پس از شروع عمل Defragment، كامپيوتر را به حال خود بگذاريد و هيچ كار ديگری با آن انجام ندهيد.

7-عكس زمينه را غير فعال كنيد.
اين عكسها با وجود همه جذابيتی كه دارند قدرت و سرعت كامپيوتر را كم می كنند. بنابراين، بهتر است كه عكس پيش زمينه را برداريد. برای اين كار با كليك راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب كنيد و در قسمت Background، دستور None را انتخاب كنيد.

8-فايل های موقت و آدرس های اينترنتی موجود در حافظه موقت را پاك كنيد
در حالی كه در اينترنت مشغول جستجو هستيد، Browser مثلاً (Internet Explorer) كپی سايت های بازديد شده را بر روی هارد قرار می دهد. اين كار، عمل جستجو را تسريع می كند، اما به تدريج مقدار زيادی اطلاعات جمع می شود كه سرعت كامپيوتر را كم می كند. بنابراين، بهتر است كه اين فايل ها را پاك كنيد. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب كنيد و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies كليك كنيد.


9-كاهش ظرفيت فايل ها و آدرس های اينترنتی كه در كامپيوتر ذخيره می شوند.
پاك كردن هر روز فايل های موقت و آدرس های اينترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می كند. شما می توانيد Cashe خود را طوری تنظيم كنيد كه فقط اطلاعات كمی را بتوانيد ذخيره كنيد.
برای اين كار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings كليك كنيد. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظيم كنيد.

10-روزآمد كردن ويندوز
شركت مايكروسافت به طور مرتب نسخه های update ويندوز خود را برای كاربرانش ارائه می دهد. در نتيجه، قادر خواهيد بود كه درايوها و فايل های جديد را به صورت رايگان Download كنيد. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب كنيد. با اين كار، ويندوز نصب شده بر روی كامپيوتر شما update خواهد.

مراقب ویروسها باشيد
بعضی از ويروسها اثر بسيار مخربی بر روی سرعت سيستم شما دارند به همين دليل بايد همواره يک آنتی ويروس قوی را بر روی سيستم خود نصب نمائيد و دقت کنيد داشتن قويترين آنتی ويروس بدون Update کردن آن عملاُ هيچ ارزشی ندارد

مهدی روزه دار بازدید : 140 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

در ابتدا همه چيز به خوبی پيش می رود : سيستم به سرعت راه اندازی می شود ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء می شوند و همه شواهد نشاندهنده يك انتخاب مناسب است . پس از گذشت مدت زمانی ، مشكلات شروع می شود : سرعت سيستم در زمان راه اندازی همچون گذشته نمی باشد ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء نمی شوند و واژه hang جايگاهی خاص را در زندگی روزمره كاربران پيدا می كند . به دنبال بروز اينگونه مشكلات، سوالات متعددی برای كاربران مطرح می گردد : چرا سرعت سيستم كاهش پيدا كرده است ؟ چرا سيستم بدفعات با مشكل مواجه می شود و مجبور می شويم آن را reset نمائيم و در نهايت اين كه آيا زمان ارتقاء كامپيوتر فرارسيده است؟ تائيد اين موضوع شايد ناگوارترين خبر! برای افرادی باشد كه قرار است هزينه ارتقاء را پرداخت نمايند چراكه آنان به خوبی می دانند وارد معركه ای می گردند كه امكان خروج از آن به اين آسانی وجود نخواهد داشت و هر از چند گاهی نيز تكرار خواهد شد . كاهش كارائی‌ يك كامپيوتر می تواند دلايل متعددی داشته باشد . در این ترفند سعی خواهيم كرد به برخی از مهمترين آنها اشاره نمائيم با اين اميد كه بتوان برای حل مشكل و بهبود كارائی سيستم از روش هائی استفاده نمود كه هزينه ريالی و زمانی كمتری را در برداشته باشد.


وجود Spyware و يا ويروس بر روی كامپيوتر
ويروس ها و spyware ، از جمله تهديدات امنيتی مهم در دنيای كامپيوتر می باشند كه می توانند بطرز كاملا" مشهودی كارآئی كامپيوتر را تحت تاثير قرار داده و آن را كاهش دهند . اولين اقدام مناسب در اين رابطه ، بررسی سيستم با استفاده از نرم افزارهای آنتی ويروس و آنتی spyware بهنگام شده است . با استفاده از برنامه های فوق می توان اينگونه كدهای مخرب را تشخيص و در ادامه آنها را حذف نمود . در صورتی كه استفاده از برنامه های آنتی ويروس و آنتی spyware موفقيت آميز نباشد ، می توان اقدامات تكميلی زير را انجام داد :

  • شناسائی و توقف پردازه های مشكوك در حال اجراء از طريق Windows Task Manager
  • شناسائی و غيرفعال كردن سرويس های مشكوك از طريق Management Console
  • شناسائی و غيرفعال كردن سرويس ها و آيتم هائی كه در زمان راه اندازی سيستم اجراء می شوند ( از طريق System Configuration Utility )

  • جستجو و حذف آيتم ها و سرويس های مشكوك كه اطلاعات آنها در ريجستری درج شده است .

  • شناسائی و حذف فايل های مشكوك
  • نصب و استفاده از چندين نرم افزار تشخيص Spyware و ساير ابزارهای موجود به منظور حذف اينگونه برنامه های مخرب

در صورت عدم موفقيت آميز بودن موارد اشاره شده ، ويندوز را با Safe mode فعال و مجددا" عمليات فوق را تكرار نمائيد .

حرارت و دمای پردازنده
پردازنده های جديد حرارت بسيار بالائی را توليد می نمايند و به همين دليل است كه تمامی آنها به نوع خاصی از عناصر خنك كننده نياز دارند . ماشين هائی كه از آنها برای بازی های كامپيوتری و يا ساير فعاليت های سنگين استفاده می گردد ، می بايست از سيستم های خنك كننده بيشتری استفاده نمايند. در صورت افزايش حرارت پردازنده ، سرعت سيستم كاهش و رفتار آن تصادفی می گردد. مادربردهای جديد قادر به مانيتورينگ حرارت پردازنده بوده و می توانند وضعيت آن را با استفاده از پتانسيل های موجود در BIOS گزارش می نمايند .
فن پردازنده ممكن است به دلايل متعددی با مشكل مواجه گردد :

  • عدم چرخش مناسب و يكنواخت فن به دليل وجود گردو خاك
  • بروز مشكل برای موتور فن
  • بروز مشكل برای ياطاق های فن

در برخی حالات با گوش دادن به صدای كامپيوتر می توان از وضعيت عملكرد فن پردازنده آگاه گرديد . در صورت بروز مشكل برای فن ( خصوصا" ياطاق های آن ) ، سروصدای سيستم غيرعادی و حتی ممكن است باعث ايجاد لرزش در كيس گردد . در بسياری از موارد شايد نيازی به تعويض فن نباشد و بتوان با استفاده از هوای فشرده گردو خاك آن را پاك و زمينه استفاده مجدد از آن را فراهم نمود ( با در نظر گرفتن اين واقعيت كه عمرمفيد فن كاهش يافته است ) . به منظور مانيتورينگ آخرين وضعيت فن و حرارت پردازنده ، می توان از نرم افزارهای متعددی استفاده نمود .

استفاده از حافظه های نامناسب
حافظه اصلی يا همان RAM به دلايل متعددی می تواند باعث بروز مشكل در سيستم گردد :

  • پائين بودن سرعت RAM نسبت به سرعت بهنيه ماشين
  • وجود اشكالات جزئی در RAM كه صرفا" در موارد خاص خود را نشان خواهد داد .
  • افزايش غيرقابل قبول حرارت RAM

در گذشته ای نه چندان دور ، خريد حافظه جديد برای كامپيوتر كار ساده ای بود و صرفا" لازم بود خريداران نسبت به سرعـتی كه مادربرد از آن حمايت می نمايد و حداكثر حافظه قابل قبولی كه می توان در يك اسلات مادربرد قرار داد ، آگاهی داشته باشند . امروزه حافظه هائی با فناوری های متفاوت و سرعت های مختلف ارائه شده است . برخی مادربردها به منظور نيل به حداكثر توانمندی خود ، نوع خاصی از حافظه را تجويز نموده و در مقابل ساير حافظه ها از خود مقاومت نشان می دهند . مثلا" يك مادربرد ممكن است از حافظه های ECC RAM حمايت نمايد ولی همچنان قادر به استفاده از حافظه های non-ECC RAM باشد و يا ممكن است از حافظه های PC3200 DIMMs و PC2700 حمايت نمايد .در چنين مواردی ، تنظميات BIOS می بايست تغيير داده شود . در صورت استفاده از حافظه ای كه قادر به تامين حداكثر مشخصات سيستم نمی باشد ، كارآئی سيستم كاهش خواهد يافت .
وجود اشكالات جزئی در تراشه های RAM می تواند ناپايداری و كاهش سرعت سيستم را به دنبال داشته باشد . برخی از تراشه های RAM به دليل كيفيت پائين ممكن است سرعت سيستم را كاهش داده و يا باعث نمايش صفحه معروف Blue Screen موسوم به "صفحه مرگ" گردند .
در گذشته ، كاربران نگران داغ شدن تراشه های RAM نبودند چراكه آنها حرارت بالائی را توليد نمی كردند . هم اينك اين وضعيت تغيير يافته و از انواع جديدی از حافظه های RAM خصوصا" SDRAM استفاده می گردد . در صورتی كه تراشه های RAM نصب شده بر روی سيستم حرارت بالائی را توليد می نمايند ، می بايست يك فن جداگانه برای خنك كردن حافظه خريداری گردد . در صورتی كه مادربرد از فن حافظه حمايت نمی نمايد ، می توان يك كارت فن جداگانه را تهيه و آن را در يكی از اسلات های PCI نصب نمود.
برخی مادربردها به كاربران امكان استفاده از حافظه هائی با سرعت های متفاوت را می دهند ولی به صورت پيش فرض با حافظه ای كه دارای پائين ترين سرعت است كار خواهند كرد .

ايجاد مشكل برای هارد ديسك
قبل از بروز مشكلات حاد و غيرقابل جبران برای هارد ديسك ، می توان از علائم و نشانه های متعددی به منظور تشخيص و پيشگيری از بروز يك فاجعه استفاده نمود. اين موضوع به نوع مشكل ايجاد شده ( مكانيكی ، الكترونيكی ، منطقی ) بستگی خواهد داشت .
از علائم اوليه زير می توان به منظور تشخيص مشكل يك هارد ديسك استفاده نمود :

  • كند بودن سرعت دستيابی بر روی درايو آسيب ديده
  • مشاهده تعداد قابل توجهی از سكتورهای بد در زمان استفاده از برنامه هائی نظير scandisk و chkdsk
  • مشاهده بدون دليل Blue Screen
  • بروز اشكال در راه اندازی سيستم بطور متناوب

تشخيص يك هارد ديسك معيوب به مهارت خاص‍ی نياز ندارد و می توان با گوش دادن به كامپيوتر و شنيدن صدای هارد ديسك تا حدود زيادی نسبت به سالم بودن وضعيت آن آگاهی يافت . در صورت بروز مشكل برای هارد ديسك ، صدای آن غيرعادی و فرآيند نوشتن بر روی هارد ديسك طولانی تر می گردد ، چراكه زمان زيادی صرف يافتن سكتورهای سالم خواهد شد . وضعيت فوق در صورت استفاده از سيستم فايل های مطمئن تری نظير NTFS مشهودتر خواهد بود و ساير سيستم فايل ها ممكن است صفحه blue screen را نمايش دهند .
پس از اطمينان از اين موضوع كه سرعت سيستم كاهش يافته است ، می توان با توجه به نوع سيستم فايل نصب شده بر روی كامپيوتر از برنامه هائی نظير scandisk و يا chkdsk استفاده نمود . در صورتی كه در مكانی از هارد ديسك يك سكتور بد مشاهده گرديد كه قبلا" فاقد مشكل بوده است ، اين احتمال وجود دارد كه عمر مفيد هارد ديسك رو به اتمام است و می بايست پس از تهيه backup از اطلاعات مهم موجود بر روی سيستم ، آن را تعويض نمود .
صدای هارد ديسك و عملكرد برنامه های scandisk و يا chkdsk بهترين علائم به منظور تشخيص بروز مشكل در يك درايو آسيب ديده ای می باشد كه ممكن است در ادامه باعث از كارافتادن سيستم گردد . در صورت مديريت يك سيستم از راه دور و يا عدم امكان خاموش نمودن سيستم به منظور بررسی مشكل ، می توان از برنامه هائی كه وضعيت هارد ديسك را مانيتور می نمايند ، استفاده نمود ( نظير Executive Software's DiskAlert ) .

تنظيمات BIOS
يكی از عواملی كه می تواند سهم عمده ای در كاهش كارآئی يك كامپيوتر داشته باشد و معمولا" مورد توجه جدی قرار نمی گيرد ، تنظيمات BIOS است . اكثر كاربران تنظيمات BIOS را همانگونه كه در شركت توليد كننده انجام شده است ، پذيرفته و آنها را با همان وضعيت استفاده می نمايند . عدم مطابقت تنظيمات BIOS با پيكربندی بهينه ماشين ، از جمله عوامل مهم در كاهش كارآئی يك كامپيوتر می باشد. اغلب كاربران ، پس از بررسی‌ كارشناسی اقدام به تغيير تنظيمات BIOS می نمايند كه قطعا" با تنظيمات انجام شده در كارخانه توليد كننده يكسان نخواهد بود .
به منظور آگاهی از تنظيمات بهينه BIOS با توجه به نوع مادربرد ، يك بانك اطلاعاتی خاص وجود ندارد ولی با يك جستجوی ساده بر روی نام مادربرد و BIOS می توان به تنظميات صحيح دست يافت . همچنين ، با بهنگام سازی BIOS نصب شده بر روی مادربرد می توان وضعيت آن را بهبود بخشيد. بدين منظور لازم است پس از مراجعه به سايت توليد كننده مادربرد و دريافت نرم افزار و دستورالعمل های مربوطه ، اقدام به ارتقاء BIOS نمود .

سازگاری كنترل كننده و نوع ديسك
برخی از كاربران پس از مشاهده افت سرعت سيستم به اميد بهبود وضعيت كامپيوتر خود اقدام به تغيير هارد ديسك می نمايند ، ولی ممكن است در عمل چنين اتفاقی نيافتد و تلاش آنان تاثير چندانی بر روی بهبود كارآئی سيستم نداشته باشد . اين موضوع می تواند دلايل متعددی داشته باشد . عدم حمايت مادربرد از تمامی پتانسيل های هارد ديسك جديد ، يكی از متداولترين دلايل در اين زمينه می باشد. بديهی است در چنين مواردی با هارد ديسك جديد همانند هارد ديسك های قديمی برخورد خواهد شد . بنابراين لازم است در زمان نصب تجهيزات جديد سخت افزاری نظير هارد ديسك ، دفترچه راهنمای مادربرد به دقت مطالعه شود تا مشخص گردد كه مادربرد از چه نوع اينترفيس IDE حمايت می نمايد .
استفاده از كابل های نامطلوب و گاها" فرسوده نيز می تواند يكی از دلايل عدم افزايش كارآئی هارد ديسك های جديد نصب شده بر روی يك سيستم باشد . در بسياری از موارد ممكن است با تغيير كابل های درايو شاهد افزايش و يا بهبود كارآئی سيستم باشيم .
فناوری توليد هارد ديسك ها معمولا" در بازه های زمانی يك سال تا 18 ماه تغيير و بهبود پيدا می نمايد و علاوه بر اين كه ظرفيت آنها بطرز قابل توجهی افزايش می يابد ، سرعت و كارآئی آنها نيز افزايش چشمگيری پيدا می نمايد . با استفاده از هارد ديسك های جديد ، سرعت سيستم بطرز كاملا" ملموسی افزايش خواهد يافت . ديسك های سريال جديد SATA ( برگرفته از Serial ATA ) ، بمراتب سريعتر از ديسك های موازی قديمی از نوع ATA می باشند .

سرويس های ويندوز
تعداد زيادی از سرويس های ويندوز به صورت پيش فرض فعال می گردند كه به برخی از آنها به منظور عملكرد صحيح سيستم نياز نمی باشد . در اولين فرصت می بايست اينگونه سرويس ها بررسی و نسبت به غيرفعال كردن سرويس های غيرضروری اقدام گردد .
برای آشنائی با سرويس های در حال اجراء از روش های متعددی استفاده می گردد . استفاده از از Service Applet ( دستيابی از طريق منوی Administrative Tools ) ، يكی از امكانات موجود در اين رابطه است . با استفاده از برنامه فوق می توان اطلاعات مناسبی در خصوص نام سرويس ، وضعيت آن و اين كه در زمان راه اندازی به چه صورت فعال و اجراء می گردد را مشاهده نمود . به منظور مشاهده جزئيات مربوط به يك سرويس می توان با كليك ( سمت راست ) بر روی سرويس مورد نظر ، صفحه Properties آن را فعال و جزئيات سرويس را مشاهده نمود .
برای توقف يك سرويس می توان از دكمه Stop استفاده نمود . در صورت عدم نياز به اجرای يك سرويس می توان از طريق گزينه Startup type آن را غيرفعال نمود.در صورت عدم اطمينان از ضرورت اجرای يك سرويس در زمان راه اندازی، می توان وضعيت اجرای آن را در زمان راه اندازی از طريق گزينه Startup type به Manual تغيير داد . در صورتی كه پس از راه اندازی سيستم به خدمات سرويس فوق نياز باشد ، می توان آن را به صورت دستی فعال نمود .
يكی ديگر از روش های تشخيص و مديريت سرويس های در حال اجراء ، استفاده از برنامه MsConfig است . برای اجرای برنامه فوق پس از فعال كردن جعبه محاوره ای Run ، از دستور MsConfig استفاده می گردد . ستون essential ضروری بودن وجود سرويس را برای سيستم نشان می دهد . توجه داشته باشيد كه تعداد زيادی از سرويس ها به عنوان سرويس های ضروری در پنجره System Configuration Utility نشان داده نمی شوند .
Index Service يكی از سرويس هائی است كه دارای نقشی غيرقابل انكار بر روی سرعت سيستم است . سرويس فوق محتوای هارد ديسك را به منظور جستجو و يافتن سريعتر فايل ها ايندكس می نمايد . در مواردی كه استفاده از فرآيند جستجو به منظور بازيابی اطلاعات يك امر حياتی باشد ( نظير وجود وب سايت ) ، استفاده از سرويس فوق توجيه پذير است و در غير اينصورت پيشنهاد می گردد كه به منظور بهبود كارآئی سيستم آن را غيرفعال نمود .

پردازه ها ی ناقص و يا دارای مشكل
تمامی پردازه های ناقص و يا دارای مشكل زمانی را از پردازنده خواهند گرفت كه در بسياری از موارد ممكن است زمان اندكی هم نباشد . درايورهائی كه به درستی طراحی نشده و يا عناصر باقيمانده حاصل از يك نصب ناموفق بر روی سيستم دو نمونه متداول از اينگونه پردازه ها می باشند .برای مشاهده پردازه های در حال اجراء می توان از Windows Task Manager استفاده نمود . هر پردازه كه درصد بسيار بالائی از زمان پردازنده را بدون هيچگونه دليل منطقی به خود اختصاص داده باشد ، احتمالا" از جمله پردازه هائی است كه ناقص و يا دچار مشكل شده است . در صورت وجود اينچنين پردازه هائی می توان با كليك ( سمت راست ) بر روی پردازه و انتخاب گزينه End Task به حيات آنها خاتمه داد .

تكه تكه شدن ديسك
به موازات اضافه كردن ، حذف و يا اعمال تغييرات بر روی فايل های موجود بر روی يك ديسك ، در چيدمان و ساختار سكتورهای اختصاص داده شده به يك فايل تغييراتی ايجاد می گردد و اين احتمال وجود خواهد داشت كه محتويات يك فايل در چندين سكتور غيرهمجوار ذخيره گردد . با استمرار وضعيت فوق كه به "تكه تكه شدن فايل " موسوم است ، فايل ها با وضعيتی نامطلوب بر روی ديسك نگهداری خواهند شد چراكه در زمان استفاده از يك فايل در مقابل بازيابی آن از طريق مجموعه ای از سكتور همجوار ، می بايست اطلاعات مربوط به يك فايل از طريق سكتورهای متعددی كه الزاما" در مجاورت فيزيكی هم نمی باشند ، بازيابی گردد . پيامد اين موضوع ، كاهش سرعت ذخيره و بازيابی فايل ها بر روی رسانه ذخيره سازی خواهد بود . چراكه هدهای ديسك می بايست بدفعات برای ذخيره و بازيابی هر يك از بخش های يك فايل بر روی رسانه ذخيره سازی حركت نمايند .
برخی از سيستم های عامل دارای امكانات مناسبی برای defrag كردن فضای ذخيره سازی می باشند . به عنوان نمونه در ويندوز xp می توان از برنامه defrag.exe استفاده نمود . يكی از مشكلاتی كه ممكن است باعث عدم اجرای موفقيت آميز فرآيند فوق گردد ، عدم وجود ظرفيت خالی بر روی رسانه ذخيره سازی است . بديهی است در چنين مواردی نمی توان انتظار انجام عمليات defrag موفقيت آميزی را داشته باشيم . برای استفاده از برنامه defrag می بايست بين 20 تا 25 درصد از فضای رسانه ذخيره سازی خالی باشد تا برنامه های defrag بتوانند پس از بررسی وضعيت موجود ، آن را بهينه نمايند . بنابراين در صورتی كه ظرفيت يك رسانه ذخيره سازی تكميل شده باشد و عملا" بر روی آن فضای خالی چندانی وجود نداشته باشد ، می بايست برخی از فايل های موجود را حذف و يا به مكان ديگری منتقل نمود .

برنامه های background
قطعا" تاكنون سيستم های متعددی را مشاهده نموده ايد كه دارای آيكون های متعددی در بخش system tray می باشند . هر آيكون نشاندهنده يك فرآيند در حال اجراء به صورت foreground و يا background است .اكثر فرآيندها به صورت background اجراء می گردند و كاربران نسبت به اين موضوع آگاهی ندارد چراكه برخی از برنامه ها به صورت اتوماتيك و در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند .
برای آگاهی از اينگونه برنامه ها می توان فولدر Startup ( دستيابی از طريق منوی Start ) را بررسی نمود . تعداد زيادی از برنامه ها عناصر مورد نياز خود را در اين فولدر قرار می دهند تا به صورت background اجراء شوند . برخی از برنامه ها نظير Microsoft office FindFast بطرز قابل ملموسی باعث كاهش سرعت سيستم می گردند . پيشنهاد می گردد هر يك از آيتم های موجود در فولدر Startup بررسی و موارد غيرضروری حذف گردد .
توجه داشته باشيد كه تمامی برنامه هائی كه در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند صرفا" در فولدر Startup نمايش داده نخواهند شد . يكی ديگر از مكان هائی كه با استفاده از آن می توان از وجود چنين برنامه هائی آگاهی يافت ، بررسی كليد های ريجستری زير می باشد :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

با اجرای برنامه msconfig.exe و مشاهده Startup Tab می توان از وضعيت برنامه هائی كه در زمان راه اندازی سيستم بطور اتوماتيك اجراء می شوند نيز آگاهی يافت .

مسائل مربوط به سيستم فايل
برخی از سيستم فايل ها دارای عملكردی قابل قبول تر در زمان كار با پارتيشن های بزرگ نسبت به ساير سيستم فايل ها می باشند . در ويندوز به منظور افزايش كارآئی سيستم توصيه شده است كه از سيستم فايل NTFS استفاده گردد . كارآئی سيستم فايل ، با اندازه و تعداد كلاستر موجود در يك ديسك ارتباط مستقيم دارد . در صورتی كه از سيستم فايل NTFS در ارتباط با يك هارد 60 گيگابايتی كه اندازه كلاستر آن 512 بايت در نظر گرفته شده است ،‌استفاده شده باشد كارآئی آن كاهش پيدا خواهد كرد چراكه در چنين مواردی تعداد بسيار زيادی كلاستر بر روی ديسك ايجاد خواهد شد كه سيستم فايل می بايست آنها را مديريت نمايد ( اختصاص ، آزادسازی ، رديابی ، جستجو ) . مديريت كلاسترهای موجود بر روی ديسك در صورت تكه تكه شدن فضای ذخيره سازی مشكلات مضاعفی را ايجاد می نمايد .
به منظور حل مسائل فوق می توان از روش های متعددی استفاده نمود . استفاده از كلاسترهائی با ظرفيت بيشتر يك نمونه در اين زمنيه است . بدين ترتيب ، ذخيره و بازيابی يك فايل با سرعتی بيشتر انجام خواهد شد . با اين كه استفاده از كلاسترهائی با ظرفيت بالا ، تعداد كلاسترهای موجود بر روی رسانه ذخيره سازی را كاهش خواهد داد ولی با توجه به ابن كه معيار اختصاص فضاء به فايل ها بر اساس كلاستر می باشد ،‌همواره اين احتمال وجود خواهد داشت كه درصد زيادی از فضای ذخيره سازی بلااستفاده باقی بماند، خصوصا" در مواردی كه فايل هائ‍ی با ظرفيت اندك ايجاد شده باشد .
بررسی و تجديد نظر در برخی مقادير ريجستری می تواند در كيفيت ارائه خدمات سيستم فايل تاثير مستقيمی را به دنبال باشد .

  • پيكربندی و تنظيمات NtfsDisable8dot3NameCreation : اطلاعات مربوطه در كليد ريجستری زير ذخيره شده است و زمانی كه مقدار آن صفر در نظر گرفته شود، سيستم فايل از توليد اسامی فايل تابع قانون 3 . 8 به منظور سازگاری با نسخه های پيشين ، پيشگيری می نمايد . در صورت عدم ضرورت استفاده از اسامی فايل قديمی ، می توان با پيشگيری از ايجاد آنها كارآئی سيستم فايل NTFS را بهبود بخشيد .

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

  • پيكربندی و تنظيمات NtfsDisableLastAccess : اطلاعات مربوطه در كليد ريجستری زير ذخيره شده است و زمانی كه مقدار اين ريجستری كه يك REG_DWORD است ، يك در نظر گرفته شود ، سيستم فايل NTFS پس از مشاهده فايل ها و دايركتوری ها ، تاريخ و زمان آنها را بهنگام نخواهد كرد . در صورت باز كردن و اعمال تغييرات در يك فايل از سياست فوق تبعيت نخواهد شد و زمان و تاريخ دستيابی به فايل بهنگام می گردد .

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

در صورتی كه از سيستم فايل NTFS استفاده نمی گردد، می توان با انتقال فايل ها و يا فولدرها به خارج از فهرست ريشه ، وضعيت سيستم را بهبود بخشيد . كاربران معمولا" دايركتورهای ريشه را به عنوان مكان پيش فرض برای ذخيره فايل ها در نظر می گيرند. حتی المقدور می بايست فايل ها و يا فولدرها را در مكانی غير از فهرست ريشه ذخيره نمود . بدين ترتيب كارآئی سيستم بطرز محسوسی بهبود پيدا می نمايد .

مهدی روزه دار بازدید : 123 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)


1-استارت سریع!
اگر عمل Shutdown در کامپیوتر درست انجام نشود، کامپیوتر در استارت بعدی، برای اینکه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چک کند، با برنامه Scandisk استارت می شود که مستلزم صرف زمانی طولانی است.

برای اینکه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری کنید، به ترتیب زیر عمل کنید:
از منوی استارت بر روی Run کلیک کرده و بعد دستور msconfig را اجرا کنید. سپس قسمت system configuration programs را باز کنید و در قسمت Register، general کلیک کنید و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال کنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت کنید.


2-از کار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم
اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Name که در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.


3-لغو دستور اجرای اتوماتیک برنامه ها
بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.


4-پاک کردن برنامه ها
شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می کنید. برای پاک کردن آنها از برنامه Uninstall استفاده کنید، که آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا کنید.
برنامه ای را که می خواهید پاک کنید، مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید. بدین ترتیب، برنامه به طور کامل از کامپیوتر شما پاک می شود.


5-ایمیل های قدیمی را پاک کنید
ایمیل هایی که به خصوص با فایل های پیوست شده ( عکس، فیلم و فایل های موسیقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت کامپیوتر را کاهش می دهند. به همین دلیل، تمام ایمیل های خود را به طور کامل بررسی کنید و آنهایی را که دیگر احتیاجی ندارید، پاک کنید.


6-Defragment کردن هارد
با دستور Defragment، هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید. خود این کار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این کار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید.
نکته: پس از شروع عمل Defragment، کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.


7-عکس زمینه را غیر فعال کنید.
این عکسها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنند. بنابراین، بهتر است که عکس پیش زمینه را بردارید. برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب کنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب کنید.


8-فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاک کنید
در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این کار، عمل جستجو را تسریع می کند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند. بنابراین، بهتر است که این فایل ها را پاک کنید. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب کنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies کلیک کنید.


9-کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند.
پاک کردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می کند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید.
برای این کار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings کلیک کنید. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظیم کنید.


10-روزآمد کردن ویندوز
شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود که درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download کنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب کنید. با این کار، ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما update خواهد.


مراقب ویروسها باشید
بعضی از ویروسها اثر بسیار مخربی بر روی سرعت سیستم شما دارند به همین دلیل باید همواره یک آنتی ویروس قوی را بر روی سیستم خود نصب نمائید و دقت کنید داشتن قویترین آنتی ویروس بدون Update کردن آن عملاُ هیچ ارزشی ندارد. به زودی یک ویروس شایع را که اثر بسیارمخربی را بر روی سرعت سیستمها دارد را به شما معرفی مینمائیم.

مهدی روزه دار بازدید : 142 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

عینک ری . بن جیوه ای محصولی Rey.ban این محصول به صورت اورجینال و جیوه ای میباشد که در بازار ایران به مبلغ بالای 60,000 هزار تومان به فروش میرسد و در فروشگاه های اینترنتی نیز عینک های مشابه آیینه ای به عنوان جیوه ای ارسال میشود عینک محصول طبی است و ما معتقدیم باید جنبه طبی داشته باشه نه فقط چهره زیبایی
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه

 
مهدی روزه دار بازدید : 111 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
 

آموزش مـسائل زناشـویی (آشنای محبوب) ویژه سال ۹۱ فیلم راهنمای زناشویی و بهداشت جنسی ناگفته های زناشویی ویژه بزرگسالان آموزش مسائل زناشویی
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه

مهدی روزه دار بازدید : 132 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
ساعت ck رنگ مشکی

ساعت مچی طرح ck رنگ مشکی ویژه خانم های خوش سلیقه يك ساعت فوق العاده شيك و جديد و متفاوت که جذابیت را چندین برابر می کند بهترین و متفاوت ترین هدیه را شما بدهید طراحی شیک و منحصر به فرد این ساعت همه را حیرت زده خواهد کرد از خرید این ساعت بی نظیر و زیبا که با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت خوب عرضه میگردد
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه


بطري آب جادويي

شما كافيست در اين بطري فوق العاده زيبا و سبك، آب و يا نوشيدني سرد ديگري را بريزيد تا اين بطري نوشيدني شما را بدون اينكه كوچكترين تغييري در طعم آن بدهد كاملا سرد نگاه دارد. بطري جادويي قابليت سرد نگاه داشتن نوشيدني شما را تا 24 ساعت دارد. اين بطري نيز داراي يك قلاب مي باشد كه ميتوانيد آن را به لباس، كيف، ساك ورزشي و يا ... به راحتي آويزان نماييد تا در حمل آن هيچ مشكلي نداشته باشيد.
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه


ساعت Ck رنگ سفید

ساعت مچی طرح ck رنگ سفید ویژه خانم های خوش سلیقه يك ساعت فوق العاده شيك و جديد و متفاوت که جذابیت را چندین برابر می کند بهترین و متفاوت ترین هدیه را شما بدهید طراحی شیک و منحصر به فرد این ساعت همه را حیرت زده خواهد کرد از خرید این ساعت بی نظیر و زیبا که با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت خوب عرضه میگردد
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه

مهدی روزه دار بازدید : 103 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
MP3 پلیر طرح Ipod shuffle

کوچکترین MP3 PLAYER موجود در جهان با طراحی فوق العاده دارای گیره جهت اتصال آسان به لباس های شما و هدفون اوریجینال باطری لیتیومی این دستگاه قابلیت استفاده 15 ساعت بدون شارژ را دارد بهترین هدیه جهت مناسبت های خاص.
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه


ساعت مچی chanel مشکی

یک ساعت ظریف و شیک با طراحی فوق العاده تقدیم به مشکل پسندان شیک پوش ، ساعت chanel مخصوص کسانی ست که به دنبال هدایای منحصر به فرد می گردند ...
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه

مهدی روزه دار بازدید : 185 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

آموزش جیلبریک iOS 6 Beta 2 به صورت Tethered با استفاده از RedSn0w در ویندوز


در استفاده از این راهنما باید به این نکات توجه داشته باشید :


  • این جیلبریک تنها برای دستگاه های دارای چیپ A4 به قبل می باشد.(آیفون ۴ و ۳GS و آیپاد تاچ نسل ۴)
  • این جیلبریک نسبت به سایر جیلبریک ها کمی پیچیده تر است و در این جیلبریک با استفاده از SSH برنامه ی Cydia را نصب خواهید کرد که شاید برای بعضی کاربران سخت باشد.
  • این جیلبریک Tethered می باشد و این بدین معناست که بعد از هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه باید با استفاده از RedSn0w و کامپیوترتان دستگاه تان را بوت کنید.
  • این راهنما مربوط به جیلبریک نسخه دوم بتا از iOS 6 می باشد.
  • در طی عملیات این جیلبریک قابلیت کنترل از راه دور با SSH (دسترسی به دستگاه از راه دور به صورت ریموت Dos) به دستگاه شما اضافه می شود که این در صورتی که شما از اینترنت سیم کارت و یا شبکه های Wireless عمومی استفاده کنید خطرناک است و ممکن است برای شما مشکل ساز شود، برای رفع این مشکل امنیتی پستی بعد از این پست بر روی سایت قرار خواهم داد.

*****برای برطرف این مشکل امنیتی این پست را مطالعه کنید : چگونه مشکل امنیتی SSH که توسط جیلبریک iOS 6 Beta 2 بوجود می آید حل کنیم ؟!

شروع عملیات جیلبریک :

مرحله اول : RedSn0w 0.9.13dev2 را دانلود کنید :

دانلود نسخه ویندوز

مرحله دوم : دستگاه خود را خاموش کرده و به کامپیوترتان متصل کنید و آن را به حالت DFU ببرید.

برای بردن دستگاهتان به DFU Mode ، ابتدا ۳ ثانیه دکمه پاور را نگه دارید، سپس بدون رها کردن این دکمه، دکمه های Home را نیز ۱۰ ثانیه نگه دارید. (هم دکمه Home و هم پاور را ۱۰ ثانیه نگه دارید)و بعد از پایان ده ثانیه دکمه پاور را رها کنید اما همچنان دکمه Home را نگه دارید؛ در این حالت iTunes دستگاه شما را در Recovery Mode شناسایی می کند.(درصورتی که شناسایی نکرد وارد DFU Mode نشدید، دقت داشته باشید در DFU Mode صفحه دستگاه شما کاملا خاموش است مانند زمانی که دستگاه خاموش است)

مرحله سوم : برنامه redsn0w را باز کنید و دکمه Extras و سپس Select IPSW را انتخاب کنید و فایل ispw مربوط به نسخهBeta 1 را باز کنید.



مرحله

ادامه دارد ...



ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و پنجم مرداد 1391ساعت 13:5 توسط Abolfazl Gharaee | نظر بدهید

ویندوز فون ۸ نیروی تازه مایکروسافت

مایکروسافت ویندوز فون خود را که ویندوز فون۸ نامگذاری شده است را در شرایطی معرفی کرد که پیش از آن ورود خود را به دنیای تبلت ها با معرفی تبلت Surface اعلام کرده بود.ویندوز فون ۸ نسبت به نسخه قبلی آن که استقبال زیادی از آن نشد ، دارای ویژگی های بهتری است که مایکروسافت را برای داشتن محبوبیت در بین دارندگان اسمارت فون ها امیدوار می کند.پلتفرم جدید مجموعه ای از ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری شامل پردازنده دو و چهار هسته ای خواهد بود و از سه رزولیشن در صفحه نمایش پشتیبانی کرده و دارای کارت حافظه میکروSD خواهد بود.

اگر چه ویندوز فون۷ در مقایسه با گوشی های اندروئیدی و آیفون با پلتفرم IOS محبوبیت بالایی نداشته است اما به نظر می رسد پلتفرم جدید برای به خصوص دوستداران ویندوز فون جذاب خواهد بود چرا که هسته سیستم عامل ویندوز۸ با ویندوز فون ۸ یکی خواهد بود و امکان استفاده از درایور های سخت افزاری ویندوز ۸ در ویندوز فون۸ وجود خواهد داشت.

همچنین در مراسم معرفی ویندوز فون۸ اعلام شد که توسعه دهندگان اپ های IOS و اندروئیدی می توانند به آسانی پورت آن را تشخیص داده و باعث ایجاد اپ های بیشتری برای دارندگان گوشی های ویندوزی شوند .


+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و پنجم مرداد 1391ساعت 12:59 توسط Abolfazl Gharaee | نظر بدهید

بررسی ویژگی های آیپد جدید نسل سوم (New iPad)

همانطور که می‌دانید حدود یک ماه از پرده‌برداری آیپد جدید می‌گذرد و برخلاف انتظارها نه به عنوان iPad 3 ، نه iPad 2S و نه iPad HD نامگذاری شد بلکه اپل تنها به عبارت آیپد جدید (New IPad) قناعت نمود. تبلت آیپد را می‌توان قطعاً از بهترین تبلت های حال حاضر معرفی کرد چرا که با مشخصات و ویژگی‌های جدید و خیره کننده گوی سبقت را از تبلت های اندرویدی رقیب ربوده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های (Apple iPad 3rd Gen) خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش رتینا (retina display) در آیپد

مهمترین ویژگی آیپد نسل سوم اپل (Apple) صفحه نمایش رتینا (retina display) است که وضوح خیره کننده‌ای را بین تمامی تبلت های دیگر دارد، در حالی که بهترین تبلت های معرفی شده از شرکت‌هایی همچون ایسوس رزولوشنی معادل ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۶:۱۰) دارند. آیپد اپل (Apple ipad) وضوحی برابر با ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل (نسبت تصویر ۴:۳) و چگالی پیکسلی ۲۶۴ppi (پیکسل بر اینچ) در صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی داراست و همانطور که انتظار دارید این رزولوشن وضوح بسیار بالا و در نتیجه کیفیت بسیار بالایی را سبب می‌گردد.

صفحه نمایش آیپد 3 (iPad 3 Retina Display)

در مقایسه با آیپد های نسل اول و دوم وضوح صفحه در آیپد جدید چهار برابر شده است و حالا تراکم پیکسلی برابر با ۲۶۴ppi ایجاد شده که در میان تبلت ها بسیار عالی محسوب می‌گردد.

صفحه نمایش رتینای (retina display) آیپد جدید ۳٫۱ میلیون


مهدی روزه دار بازدید : 131 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

نسل اول تبلت اپل اکنون بازنشسته شده است و این امری کاملا عادی می باشد. تبلت های ipad و ipad 2 دیگر انتخاب اول اکثر کاربران نیست و اپل جدیدترین محصول خود را که ipad 3 می باشد عرضه می کند. اپل پیشگام بازار در بخش تبلت است و در زمینه صفحه نمایش لمسی ، طراحی و بازاریابی کارایی مطلوبی دارد. ipad 3 را می توان دنباله دو مدل قبلی در نظر گرفت که در مقایسه با آنها تا حد زیادی ارتقاء یافته است.

آیپد 3

مزایا :

• صفحه نمایش لمسی 9.7 اینچ IPS LCD با وضوح 5048 x 1536 پیکسل ، نور زمینه LED ، سطح ضد خش و پوشش Oleophobic

• ارتباط Wi-Fi 802.11 a/b/g/n ، پشتیبانی Hotspot براساس اپراتور

• ارتباط LTE (فقط داده)

• پشتیبانی GPS با A-GPS (فقط مدل 3G)

• پردازنده ARM Cortex A9 دوهسته ای 1GHZ با A5X SOC اپل

• پردازنده گرافیک چهار هسته ای PowerVR SGX543MP4

• 1GB RAM

• iOS 5.1 با پشتیبانی و فعالسازی iCloud

• حافظه داخلی 16/32/64GB

• وزن 652 گرم (662 گرم برای نسخه LTE)

• بلوتوث 4.0

• باتری 11.560mAh

• شتاب سنج ، قطب نما و ژیروسکوپ سه محوری

• سازگار با هر نرم افزار ipad و iphone بدون نیاز به تنظیمات

• قیمت ارزان ترین نسخه پایین تر از iphone بدون سیمکارت است

• دوربین 5MP با کانون اتوماتیک

• قابلیت فیلمبرداری در وضوح 1080P در 30fps

• دوربین ثانویه VGA با قابلیت تماس های FaceTime

• اشاره با چهار و پنج انگشت

• خروجی تلویزیون 1080P با آداپتور Apple Digital AV (بطور جداگانه خریداری می شود) ، پخش ویدئوی 720P

• پشتیبانی قاب های مغناطیسی

معایب :

• iTunes نیازمند آپلود محتوای بیشتری است

• صفحه نمایش انعکاسی در هوای آزاد کارایی لازم را ندارد

• پردازنده این تبلت مانند ipad 2 است

• در مقایسه با ipad 2 سنگین تر و قطورتر است

• مرورگر وب پشتیبانی Flash ندارد

• پورت استادارد USB ندارد

• باتری قابل تعویض ندارد

• بلندگوی استریو ندارد

• در نسخه Wi-Fi ، گیرنده GPS ندارد

• محل کارت حافظه ندارد

• Siri ندارد

• گاهی مواقع تا حد زیادی داغ می شود

• امکان شارژ در زمان استفاده از تبلت وجود ندارد

• نرم افزارهای اصلی iOS مانند هواشناسی ، سهام ، ساعت ، ماشین حساب و یادداشت های صوتی را ندارد

طراحی :

جعبه این تبلت جدید کمی پهن تر از خود ipad 3 است که علاوه بر تبلت یک دفترچه راهنما ، شارژر کوچک و یک کابل USB نیز داخل جعبه مشاهده می شود.

ipad جدید کاملا شبیه به مدل قبلی خود یعنی ipad 2 است و همان ساختار یکپارچه آلومینیومی با لبه های مخروطی را دارد. قاب پشت این تبلت کاملا تخت است و محل قرارگیری دوربین و لوگوی اپل و شماره مدل درست مانند مدل قبلی می باشد. تفاوت ipad 3 با نسخه های قبلی در وزن و قطر دستگاه است. این تبلت 50 گرم سنگین تر از مدل قبلی است (51 گرم برای نسخه Wi-Fi و 55 گرم برای Wi-Fi+4G). قطر این تبلت 9.4 میلیمتر می باشد درحالی که ipad 2 فقط 8.8 میلیمتر قطر داشت.

کنترل های ipad جدید نیز مانند ipad 2 است. کلید Home در قاب جلو ، کلید قفل صفحه / پاور در بالا و کلید ولوم و قفل چرخش صفحه نمایش در طرف راست ipad 3 می باشد. قفل چرخش صفحه نمایش را می توان تنظیم کرد تا بعنوان دکمه قطع صدا نیز کار کند. تنها مورد دیگری که علاوه بر صفحه نمایش و کلید Home در قاب جلو مشاهده می شود ، دوربین FaceTime در بالای صفحه نمایش Retina است. حسگر نور محیط نیز بصورت مخفی درست بالای دوربین برای تنظیم اتوماتیک میزان روشنایی صفحه وجود دارد.

بالای ipad جدید دارای سوکت صوتی 3.5 میلیمتری ، کلید قفل / پاور و میکروفن است. کانکتور اختصاصی Dock و بلندگو در پایین ipad جدید وجود دارد. با وصل کردن شارژر ، ipad شارژ نمی شود مگر اینکه نرم افزارهای در حال استفاده را ببندید. این مشکل با یک به روزرسانی برطرف می شود.

لنز دوربین 5 مگاپیکسل در قاب پشت این تبلت وجود دارد که در وضوح 1080P در 30fps نیز فیلمبرداری می کند.

پوشش هوشمند برای ipad جدید کاملا شبیه ipad 2 است. این پوشش بطور مغناطیسی به ipad متصل می شود و از قاب پشت و صفحه نمایش آن محافظت می نماید. همچنین به راحتی می توان آن را به یک پایه تبدیل کرد تا در زمان تایپ کردن یا مشاهده فیلم مورداستفاده قرار گیرد.

پوشش های هوشمند قدیمی و غیراورجینال ممکن است بدلیل اختلاف جهت قطب مغناطیسی با ipad جدید بخوبی کار نکنند.

مهدی روزه دار بازدید : 129 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (2)

ویندوز هفت تعداد زیادی میانبر های صفحه کلید معرفی کرده است که برای کسانیکه که زیاد با کامپیوتر سر و کار دارند و می خواهند سریع تر کار های خود را انجام دهند می تواند بسیار مفید باشد از طرفی تعداد زیاد این میانبر ها هم خود مشکل ساز شده است و پیدا کردن میانبر های مفید کمی سخت شده است. به همین منظور لیستی از مهمترین آنها را در اختیار خوانندگان عزیز یاد بگیر دات کام قرار می دهیم.

میانبر های راهبردی ویندوز

  1. [Win+M] – همه پنجره های باز را مخفی می کند

  2. [Win+Shift+M] –همه پنجره های مخفی را باز می کند

  3. [Win+D] :- نمایش دسکتاپ

  4. [Windows+Up] – پنجره را به بزرگترین اندازه نمایش می دهد

  5. [Windows+Down] – پنجره را مخفی می کند /دوباره نمایش می دهد

  6. [Windows+Left] – پنجره را به سمت چپ هدایت می کند

  7. [Windows+Right] – پنجره را به سمت راست هدایت می کند

  8. [Windows+Shift Up] – پنجره را از طول به میزان حداکثر باز می کند

  9. [Windows+Shift Down] – طول پنجره را به اندازه قبلی باز می گرداند

  10. [Windows+Shift Left] – پنجره را به مانیتور سمت چپ هدایت می کند

  11. [Windows+Shift Right] – پنجره را به مانیتور سمت راست هدایت می کند

  12. [Win+Spacebar] – یک لحظه دسکتاپ را نمایش می دهد

  13. [Win+Home] – همه پنجره ها را مخفی می کند دوباره در بزرگ می کند

  14. [Alt+F4] - پنجره فعال را می بندد

  15. [Alt+Tab] - می توانید با این میانبر بین پنجره ها و برنامه های فعال ویندوز جابجا شوید

  16. [Alt+Esc] – بین همه پنجره های فعال می چرخد

  17. [Win+Tab]- چرخش سه بعدی

میانبر های مربوط بهTaskbar

  1. [Win+Any number (1, 2, 3, .., 0)] – با توجه به شماره برنامه موجود در Taskbar را اجرا می کند

  2. [Ctrl+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar ] – می توانید از بین آنها برنامه مورد نظر خود را باز کنید

  3. [Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] -پنجره جدیدی از برنامه مورد نظر را باز می کند.

  4. [Ctrl+Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] – پنجره جدیدی را به عنوان کاربر اصلی باز می کند

  5. [Shift+کلیک سمت راست روی ایکون] – منوی معروف restore minimize ,.. را باز می کند

  6. [Win+T] – بین برنامه های موجود در Taskbar می چرخد

  7. [Win+Shift+T] – معکوس عمل بالا را انجام می دهد

  8. [Win+R] - پنجره RUN را باز می کند

عمومی

  1. [Win+P] – نامیش وضعیت حالت ارائه سمینار و انتخاب های بیشتر برای آن

  2. [Win+G] – نمایش ابزار های (gadgets) دسکتاپ

  3. [Win+L] – قفل کردن کامپیوتر

  4. [Win+X] - مرکز حمل و نقل

  5. [Win++] - بزرگنمایی

  6. [Win+-] – کوچکنمایی

  7. [Win+=] – درشتنمایی

میانبر های مربوط به Windows Explorer

  1. [Alt+P] - نمایش و مخفی کردن حالت شیشه ای

  2. [Alt+Up] - در صفحات یک پله بالاتر می رود

  3. [Alt+Left/Right] - جلو و عقب رفتن در صفحات

مهدی روزه دار بازدید : 193 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

بررسی ویژگی های آیپد جدید نسل سوم (New iPad)

همانطور که می‌دانید حدود یک ماه از پرده‌برداری آیپد جدید می‌گذرد و برخلاف انتظارها نه به عنوان iPad 3 ، نه iPad 2S و نه iPad HD نامگذاری شد بلکه اپل تنها به عبارت آیپد جدید (New IPad) قناعت نمود. تبلت آیپد را می‌توان قطعاً از بهترین تبلت های حال حاضر معرفی کرد چرا که با مشخصات و ویژگی‌های جدید و خیره کننده گوی سبقت را از تبلت های اندرویدی رقیب ربوده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های (Apple iPad 3rd Gen) خواهیم پرداخت.


صفحه نمایش رتینا (retina display) در آیپد

مهمترین ویژگی آیپد نسل سوم اپل (Apple) صفحه نمایش رتینا (retina display) است که وضوح خیره کننده‌ای را بین تمامی تبلت های دیگر دارد، در حالی که بهترین تبلت های معرفی شده از شرکت‌هایی همچون ایسوس رزولوشنی معادل ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۶:۱۰) دارند. آیپد اپل (Apple ipad) وضوحی برابر با ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل (نسبت تصویر ۴:۳) و چگالی پیکسلی ۲۶۴ppi (پیکسل بر اینچ) در صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی داراست و همانطور که انتظار دارید این رزولوشن وضوح بسیار بالا و در نتیجه کیفیت بسیار بالایی را سبب می‌گردد.

صفحه نمایش آیپد 3 (iPad 3 Retina Display)

در مقایسه با آیپد های نسل اول و دوم وضوح صفحه در آیپد جدید چهار برابر شده است و حالا تراکم پیکسلی برابر با ۲۶۴ppi ایجاد شده که در میان تبلت ها بسیار عالی محسوب می‌گردد.
صفحه نمایش رتینای (retina display) آیپد جدید ۳٫۱ میلیون پیکسل را در خود جای داده که این رقم حتی از یک تلویزیون Full HD یک میلیون پیکسل نیز بیشتر است.
برای اینکه دید بهتری داشته باشید به تلویزیون‌های ۴۰ اینچی یا حتی بالاتر ولی با رزولوشن تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ فکر کنید از آن سو تصور کنید که وسیله‌ای فقط با اندازه تقریبی ۱۰ اینچ، رزولوشنی ۱٫۵ برابر تلویزیون های HDTV داشته باشد.

هرچند که اپل (Apple) در معرفی آیفون ۴ اعلام کرده بود که تراکم پیکسلی بیش از ۳۲۵ پیکسل بر اینچ را رتینا (retina) نامیده است اما در اینجا توضیح می‌دهد از آنجایی که آیپد (iPad) را معمولاً از فاصله ۳۸ سانتی‌متری یا بیشتر از چشمتان می‌گیرید و گوشی را نزدیک‌تر پس در حقیقت تراکم پیکسلی که مشاهده می‌کنید شبیه به هم است.

بهبود صفحه نمایش آیپد (iPad) به همین جا ختم نشده و تیم کوک ادعا می‌کند که صفحه نمایش جدید نسبت به نسخه قبل ۴۴ درصد اشباع رنگی (Color Saturation) بهتری دارد. به علت وضوح بالاتر تمامی برنامه‌های iOS آپدیت شده‌اند تا با وضوح بالا سازگار باشند و همچنین برنامه‌نویسان نیز به تدریج برنامه‌ها و بازی‌های خود را که برای آیپد های قبلی بوده را با وضوح جدید سازگار می‌کنند درست مانند اتفاقی که برای iPhone 3GS و iPhone 4 اتفاق افتاد.

قابلیت پخش فایل‌های ویدیویی با کیفیت ۱۰۸۰p در حالت تمام صفحه به خوبی پشتیبانی می‌گردد اگر چه در نسبت تصویر ۴:۳ نوار مشکلی رنگی در بالا و پایین ویدیو قرار می‌گیرد، با این حال جزئیات و عملکرد، واقعا تحسین برانگیز است. نمایش یک گالری عکس در iPhoto تجربه غیر قابل مقایسه‌ای را بر روی صفحه نمایش با رزولوشن بالا به شما می‌دهد.

زاویه دید به اندازه انتظاراتی که از یک پنل IPS می‌رود خوب است. فرقی نمی‌کند شما از چه زاویه‌ای به صفحه نمایش نگاه کنید چرا که تمامی رنگ‌ها واقعی، بدون افت کیفیت، طبیعی و زنده همانند صفحه نمایش‌های AMOLED باقی می‌ماند.

پردازنده دو هسته‌ای A5X با گرافیک چهار هسته‌ای آیپد (iPad)

در جهان امروزِ تکنولوژی پردازنده قدرتمند یکی از مهمترین عوامل خرید یک گجت محسوب می‌گردد و از آنجایی که پردازنده‌هایی مانند Tegra3 چهارهسته‌ای در نمایشگاه MWC 2012 به نمایش درآمده‌اند انتظار می‌رفت اپل (Apple) هم یک پردازنده قدرتمند رونمایی کند که همین اتفاق هم افتاده است.
پردازنده جدید A5X نام گرفته که یک پردازنده دو هسته ای Cortex-A9 برای محسابات غیرگرافیکی و یک واحد پردازشگر گرافیک ۴ هسته ای است. اگر به خاطرتان باشد آیپد ۲ از پردازنده A5 با گرافیک PowerVT SGX543MP2 که یک گرافیک دوهسته‌ای بود برخوردار بود که البته در بازی‌ها بسیار خوب عمل می‌کرد. از طرفی پلی‌استیشن دستی جدید PSVita از سونی از مدل چهارهسته‌ای این گرافیک یعنی SGX543MP4+ بهره می‌برد که همان گرافیکی است که حالا در پردازنده A5X آیپد جدید (New IPad) قرار داده شده است.

پردازنده دو هسته‌ای A5X با گرافیک چهار هسته‌ای آیپد (iPad)

البته تنها تعداد هسته‌ها ملاک نیستند چرا که اپل ادعا می‌کند گرافیک جدید آیپد ۳ چهار برابر از گرافیک ۱۲ هسته ای Nvidia Tegra3 قوی تر است! البته هنوز مدرک و بنچمارکی بر این ادعا ارائه نشده است. این گرافیک قوی وظیفه بهره بردن آیپد از صفحه نمایش با چنین وضوح بالایی را برعهده دارد و همچنین کار لرزش‌گیری در فیلمبرداری را هم بهبود می‌بخشد.

در ضمن طبق روال گذشته اپل از مقدار رم آیپد حرفی نزده و همانطور که می‌دانید آیپد ۲ دارای ۵۱۲ مگابایت رم بود اما طبق شایعات و خبرهای رسیده به احتمال زیاد آیپد جدید از ۱ گیگابایت رم بهره‌مند شده است.

دوربین iSight در آیپد جدید (New iPad)

اپل نام دوربین جدید آیپد را iSight گذاشته است. این دوربین قدرتمند ۵ مگاپیکسلی از همان تکنولوژی ۵ عنصری که قبل از این در iPhone 4S استفاده شده بود بهره برده است. دوربین آیفون ۴S پس از Nokia 808 Pureview بهترین دوربین موبایلی محسوب می‌شود که تصاویر و ویدئوهای خیره کننده‌ای می‌گیرد پس در آیپد جدید (New iPad) نیز منتظر یک شگفتی هستیم.

لنز F/2.4 ، سنسور با پس‌زمینه روشن (Backside illuminated)، فیلتر هیبریدی مادون‌قرمز، قابلیت تشخیص ۱۰ چهره همزمان، Exposure و فوکوس اتوماتیک و همچنین لرزش‌گیر خودکار ویژگی‌هایی نیستند که امروزه در هر گوشی هوشمندی یافت شوند تبلت ها که دیگر جای خود دارند.
همانطور که انتظار می‌رفت فیلمبرداری Full HD 1080p نیز از قابلیت‌های این دوربین بوده که ویژگی‌هایی از جمله لرزش‌گیر و کاهش نویز را نیز داشته و برای صفحه نمایش رتینا مناسب است.
هر چند از دید نظری دوربین قدرتمندی به نظر می‌رسد اما تا تصاویر گرفته شده توسط آن را نبینید نمی‌توانید راجع به کیفیت آن نظر دهید. پس می‌توانید با کلیک روی لینک عکس زیر کیفیت عکس گرفته شده با آیپد جدید را ببینید که از نظر رنگها، وایت بالانس، Dynamic Range و نویز بسیار عالی عمل کرده است.

دوربین iSight در آیپد جدید (New IPad)

برای دیدن سایز اصلی رو عکس کلیک کنید

طراحی و ابعاد آیپد جدید (New iPad)

طراحی آیپد جدید (New iPad) در یک نگاه تفاوت چندانی با آیپد های گذشته نداشته و همانطور که در تصاویر میبینید بر خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد دکمه Home همچنان پابرجاست.
بر اساس شایعات آیپد جدید کمی قطورتر و سنگین‌تر از آیپد ۲ پیش‌بینی می‌شد و همان طور هم شد: نسل سوم آیپد ۹٫۴ میلی متر ضخامت و ۶۶۲ گرم وزن دارد در حالی که آیپد ۲ تنه ۸٫۸ میلی متر قطر و ۶۰۷ گرم وزن داشت.

طراحی و ابعاد آیپد جدید (New iPad)

تبدیل گفتار به نوشتار با سیری (Siri) در آیپد جدید (New iPad)

بعد از آیفون ۴S و معرفی برنامه سیری (Siri) منشی دیجیتالی جالبی که همگان را به تحسین واداشت انتظار داشتیم اپل (Apple) در نسل جدید آیپد خود نیز از Siri استفاده کند اما تنها چیزی که از سیری برای آیپد جدید (New iPad) قرار داده شده، یک دکمه میکروفون مانند در صفحه کلید مجازی آیپد است که وظیفه تبدیل گفتار به نوشتار را به عهده دارد که البته کار تایپ را بسیار راحت‌تر می‌کند. زبان‌های پشتیبانی شده شامل انگلیسیِ امریکایی، انگلیسیِ بریتانیایی، استرالیایی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی می‌باشد.

پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE در آیپد جدید

پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE در آیپد جدیدبا وجود اینکه همه منتظر بودند تا در آیفون ۴S امکان پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE گنجانده شود اما اپل به نسل سوم در گوشی خود بسنده نمود و طی یک مقایسه اعلام کرد که سرعت HSPA+ در آیفون با سرعت ۴G در گوشی‌هایی همچون HTC Inspire 4G برابر است اما در کنفرانس اخیر خود یک نمودار دیگر نمایش داده شد که از سرعت بالاتر ۴G حکایت داشت.
به هر حال آیپد جدید (New iPad) از فناوری ۴G LTE پشتیبانی می‌کند و این یک نقطه قوت بزرگ برای یک تبلت (Tablet) است که وبگردی از ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌آید. New iPad در دو نوع WiFi تنها و WiFi+4G عرضه می‌گردد که مدل ۴G آن با تمامی شبکه های ۳G نیز سازگار است.

همچنین این اولین آیپد خواهد بود که از عملکرد کانون‌های شخصی (hotspot) پشتیبانی می‌کند به این معنی که شما می‌توانید اتصال اینترنتی خود از طریق ۴G/3G را تا ۵ دستگاه دیگر از طریق WiFi به اشتراک بگذارید. ایجاد یک اتصال جدید می‌تواند به طور کامل از خود آیپد انجام شود.متاسفانه قابلیت hotspot بر روی آپید جدید ممکن است در مرحله اول فقط در امریکا و آن هم تنها از طریق اپراتور Verizon قابل استفاده باشد.
آیپد جدید همچنین از شبکه‌های HSPA+ و HSDPA پشتبانی می‌کند که این به معنای قابلیت استفاده از هر یک از سیستم‌های اتصال از طریق ۳G یا ۴G می‌باشد.

عمر شارژ باتری آیپد جدید (New iPad)

عمر شارژ باتری آیپد جدید (New iPad)عمر شارژ باتری با توجه به این که یک پردازنده چندهسته‌ای و یک صفحه نمایش بزرگ در این گجت و به خصوص به علت وجود شبکه ۴G نگرانی اصلی هواداران اپل برای آیپد جدید بود، که اپل خیال همه را راحت کرده و می‌گوید در حالت عادی تبلت نسل سوم آیپد تا ۱۰ ساعت و در حالت اتصال به شبکه ۴G حدود ۹ ساعت دوام شارژ دارد که بسیار مناسب به نظر می‌رسد. اپل از باطری ۴۲.۵ وات بر ساعت lithium-polymer در آیپد جدید استفاده کرده است.

سیستم عامل جدید iOS 5.1 در آیپد جدید (New iPad)

سیستم عامل جدید iOS 5.1 در آیپد جدید (New iPad)همانطور که انتظار می‌رفت New iPad (آیپد جدید) با سیستم عامل iOS 5.1 عرضه شد که تغییراتی را نیز به همراه خود داشت. از جمله این تغییرات برای آیپد می‌توان به قرار داشتن همیشگی دکمه دوربین در صفحه قفل، بهینه سازی‌های نرم‌افزار دوربین، نسخه جدید برنامه‌های iMovie ،iPhoto ، Garage Band و پاک کردن تصاویر دلخواه و شخصی از Photo Stram اشاره نمود.


مهدی روزه دار بازدید : 177 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)


26 06 جدیدترین تبلت سامسونگ معرفی شد

26 06 جدیدترین تبلت سامسونگ معرفی شد  جدیدترین تبلت سامسونگ با آندروید ۰/۴ و پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی به بازار جهانی دیجیتال معرفی شد.

مهم‌ترین ویژگی این تبلت وزن کم و قابلیت پرتابل آن است که آن را به ابزاری ایده‌آل برای کاربران با جابه‌جایی بالا بدل می‌کند.

Galaxy Tab سامسونگ در دو ورژن مختلف Wi-Fi و G3 ارائه می‌شود و از ماه مارس ابتدا به کشور انگلستان و سپس به تمامی دیگر نقاط جهان ارائه می‌شود. «JK Shin» مدیر بخش IT و ارتباطات موبایلی در سامسونگ الکترونیکس با اشاره به ارائه شدن نسل اول Galaxy Tab در دو سال گذشته با شعارMore Possibilities on the go و ادامه این روند در سال‌های پس از آن با ارائه تبلت‌های متفاوت در ابعاد و سایزهای گوناگون، از (Galaxy Tab 2 7.0) به‌عنوان تجربه مولتی‌مدیایی متفاوت با قابلیت‌های ارتباطی کارآمد یاد کرد.در ساختار نخستین تبلت دارای آندروید ۰/۴ سامسونگ طیف وسیعی از تغییرات و بهبودهای متعدد مرتبط با سیستم‌عامل جدید به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین آنها نسخه جدید آندروید ‌مارکت با دسترسی به بیش از ۴۰۰ هزار عنوان برنامه متفاوت قابل نصب روی گوشی تلفن‌همراه یا تبلت‌ است. از جمله تغییرات دیگر در این ارتباط باید به ساختار منویی دگرگون شده در کنار قابلیت کنترل برنامه‌ها براساس حرکت دست روی صفحه نمایش (Swipe Control) و همچنین گالری نمایش تصاویر با امکان اشتراک‌گذاری آسان محتوا اشاره کرد.

عملکرد بهتر و زمان پاسخگویی کاملا سریع‌تر از جمله دیگر مشخصات اصلی این سیستم‌عامل جدید است که در کنار پشتیبانی از سرعت بالای HSPA+21Mbps و اتصال پرسرعت Wi-Fi شرابط ایده‌آلی را برای کارکرد با این تبلت ایجاد می‌کند.

در ساختار این مدل برای اولین بار در میان تمامی دستگاه‌های موبایل سامسونگ از سرویس AllShare Play این شرکت استفاده شده است.

این سرویس به کاربران اجازه پخش یا Live-Stream کردن محتوای مولتی‌مدیایی متفاوت روی(Galaxy Tab 2 (7.0 از روی کامپیوتر PC، سایر گجت‌های هوشمند سامسونگ و دیگر ذخیره‌گرهای متفرقه تحت وب را می‌دهد.

امکان انتقال محتوا از تبلت به دیگر دستگاه‌ها یا به سایر سرویس‌های تحت وی نیز از این طریق در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات ارتباطی این مدل باید به برنامه اختصاصی ChatOn سامسونگ با قابلیت اجرا در چندین پلت‌فرم مختلف اشاره کرد که تمامی کاربران با سیستم‌عامل‌های گوناگون را در یک پلت‌فرم مشترک مجتمع می‌‌کند. در سیستم ChatOn به‌جای ID و پسورد از شماره تلفن کاربران استفاده می‌شود و علاوه بر قابلیت ارسال پیام فوری، گزینه چت دسته‌جمعی و ارسال متن، تصویر یا حتی ویدئو نیز در برای آن در نظر گرفته شده است.

جستجوهای ورودی:

جدیدترین تبلت سامسونگ+ آموزش تبلت+ اموزش تبلت+ آموزش تبلت سامسونگ+ جدیدترین تبلت+ تبلت سامسونگ+ جدید ترین تبلت سامسونگ+ جدیدترین تبلت سامسونگ+ آخرین مدل تبلت سامسونگ+ مشخصات فنی تبلت+ مشخصات فنی تبلت سامسونگ+ جدید ترین تبلت+ جدیدترین مدل تبلت سامسونگ+ جدیدترین تب لت سامسونگ+ معرفی دوربین دیجیتال سامسونگ+ آخرین تبلت های سامسونگ+ جدیدترین تبلتهای سامسونگ+ مشخصات اخرین مدل تبلت سامسونگ+ جدیدترن تبلت سامسونگ+ جدید ترین تبلتها+ آخرین تبلت سامسونگ+ جدیدترین تبلت+ بهترین و جدیدترین تبلت سامسونگ+ اخرین مدل تبلت گلکسی سامسونگ+ آموزش تب لت سامسونگ+ آخرین های تبلت سامسونگ+ گوشی های سامسونگ مشخصات فنی+


عینک ویفری شیشه شفاف

عینک فوق العاده جدید با طراحی مدرن ، طراحی فوق العاده برای سال 2012 .جذابیت و زیبایی حق شماست .همان را انتخاب کنید که شایسته شماست
روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه
مهدی روزه دار بازدید : 246 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

استفاده از مانیتور ثانویه یکی از روش های افزایش قابلیت کارکرد مانیتورها و همچنین استفاده بیشتر از فضا برای کاربردهای مختلف است.


استفاده از مانیتور ثانویه یکی از روش های افزایش قابلیت کارکرد مانیتورها و همچنین استفاده بیشتر از فضا برای کاربردهای مختلف است.

به عنوان مثال استفاده از مانیتور دوم در بین افرادی که کارهای گرافیکی می کنند مرسوم شده است. در یکی از مانیتورها کار را انجام می دهند و بر روی مانیتور دیگر نتیجه را مشاهده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، برخی برنامه نویسان نیز از مانیتور دوم برای مشاهده تغییرات اعمال شده بر روی کد های خود استفاده می کنند.

افراد زیادی هم هستند که از مانیتور دوم برای قرار دادن کارهایی که به مانیتور اول سنخیتی ندارد استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان از آن برای مرور صفحات وب، مشاهده ایمیل ها و کارهای جانبی استفاده کرد.

امروزه ابزارهای مختلفی در اختیار افراد قرار گرفته است که توانایی همکاری با هم را دارند ولی اکثر افراد در بیشتر مواقع از هر کدام بصورت جداگانه استفاده می کنند.

نمونه این ابزارها موبایل، تبلت و لپ تاپ است. یکی از راه های استفاده بهینه تر از این وسایل، استفاده همزمان از قابلیت های آنهاست.

در مورد مانیتور دوم می توان از تبلت در کنار لپ تاپ به عنوان مانیتور دوم استفاده کرد. این قابلیت هیجان انگیز می تواند کارایی تبلت را در زمان هایی که کارهای جدی داریم و تبلیت کاربردی ندارد، بیشتر کند.

در این مقاله نحوه قرار دادن تبلت به عنوان مانیتور دوم با استفاده از نرم افزار Splashtop’sXDisplay آموزش داده می شود.

نصب XDisplay و Splashtop

ابتدا نرم افزار Xdisplay را از سایت Splashtop دانلود کنید. نحوه ارتباط رایانه و تبلت از طریق WiFi است به همین دلیل نیاز به کابل کشی نیز نخواهید داشت.

این نرم افزار فقط برای iPad کارایی دارد. برای استفاده از این قابلیت در آندروید می توانید از Avatron’s AirDisplay استفاده کنید که ساختاری مشابه با همین نرم افزار را دارد.

پس از نصب نرم افزار کافی است به بخش Advanced رفته و کد ۸ تا ۲۰ رقمی قرار دهید که در طرف دوم هنگام اتصال از شما پرسیده می شود.

مطمئن شوید که در بخش Setting گزینه “Enable auto launch” را انتخاب کرده اید. در انتها در پایین این قسمت install the virtual display driver را بزنید. ممکن است از شما بخواهد که رایانه را Restart کنید.

در طرف دوم یعنی iPad فراموش نکنید که باید Splashtop نصب باشد.

استفاده از XDisplay

مراحل کار بعد از نصب ساده است. کافی است نرم افزار را اجرا کنید. نرم افزار در شبکه به دنبال رایانه ای که در آن streamer نصب شده است می گردد. پس از پیدا کردن iPad و انتخاب آن، کافی است کد ۸ تا ۲۰ رقمی داده شده را در این بخش نیز بنویسید. حال به راحتی می توانید از ipad به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید.

منبع:learningwin .loxblog.com

مهدی روزه دار بازدید : 401 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

یکی از دلایلی که یک تبلت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد، عمر بسیار طولانی‌تر باتری آن است. کامران کاظمی ـ کارشناس نرم‌افزار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: تب‌لت‌ها به خاطر نوع طراحی‌شان در مقایسه با رایانه‌های معمولی، سبک‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است و شاید بعضی از انواع آن هنوز دارای وزن بالایی باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما زمانی که کاربر آن را برروی پا و یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند و لپ‌تاپ هم که جزو وسایل قابل حمل و متحرک محسوب می‌شود، زمانی را برای روشن شدن می‌گیرد و معمولا بعد از مدتی استفاده، گرمای غیرقابل تحملی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در استفاده از گوشی‌های هوشمند، با این‌که دسترسی راحتی به اینترنت وجود دارد اما مطالعه یک صفحه اینترنتی برروی تبلت در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. گفتنی است وجود یک تب‌لت در محل کار، می‌تواند برای انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ای‌میل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا موثر باشد و حتی اگر در مدارس، این امکان فراهم شود که نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شود، آن‌ها هم می‌توانند با ذخیره کتاب‌ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه تبلت مزایای قابل توجهی دارد، اظهار کرد: تبلت‌ها برای بازی و سرگرمی عالی هستند و از آن‌جا که تبلت‌ها فقط یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند، بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند. لازم به ذکر است بازی‌ها تنها گزینه‌ای نیستند که می‌توانید روی تبلت دانلود کنید. بعضی از انواع تبلت‌ها که ارزش بیش‌تر هزینه کردن را دارند، مجهز به فروشگاهی هستند که می‌توان برنامه‌های جانبی زیادی را از آن خرید و سطح کاربری دستگاه را ارتقاء داد و در ضمن، کاربر راحت‌تر می‌تواند تمام برنامه‌های مورد علاقه‌ خود را در تبلت نصب کنند، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشند.

این کارشناس نرم‌افزار یادآور شد: اکثر لپ‌تاپ‌ها قبل از اتصال به پریز برق، حدود ۲ ساعت و نیم شارژ نگه می‌دارند، در صورتی که آی‌پد را می‌توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد و حتی گوشی هوشمند HTC مدل Driod Incredible حداقل دو بار در روز نیاز به شارژ دارد و اگر کاربری اینترنت را هم به آن اضافه کند، بیش‌تر از این هم خواهد شد و این‌که کاربر مجبور باشد شارژر لپ‌تاپ یا گوشی را مدام حمل کند یا دائم دنبال یک پریز برق بگردد، قاعدتا سخت خواهد بود.

جستجوهای ورودی:

دانلودمجله تبلت+ گلکسی بهتره یا آى پد+ گلکسی یا نوت پد+ ایفون بهتره یا گالکسی نوت+ تبلت نوت بوک+ برای دانشجو لپ تاپ بهتر است یا تبلت+ لپ تاپ سامسونگ گالکسی+ امزش تبلت+ قیمت به روز لپ تاپ و تب لت+ آموزش تبلت اندروید+ گوشی آیفون بهتره یا گالکسی+ آموزش تبلت ppt+ گلگسی سامسونگ بهتر است یا ایپاد+ راه درست کردن شارزر لپ تاپ+ گلگسی تب بهتر است یا گلگسی نوت+ مقایسه تبلت گلکسی تب و لپ تاپ+ مجله تبلت ولپ تاپ+ مدل و قیمت ایپدگلکسی+ مدلهای تبلت ایفون+ معرفی نوت بوک تبلت لپ تاپ آیفون آیپد مقایسه+ مقایسه لب تاپ تب لت آی پد+ مقایسه آیپد و لپ تاپ+ مقایسه ایپد و لب تاب+ سونی لب تاپ+ لپتاپ یا تپلت بخرم+ لب تاپ یا آیپد+ لپ تاپ با تبلت بخرم+ لپ تاپ بخرم یا نوتبوک ؟+ لپ تاپ سامسونگ بهتر است یا سونی+ سامسونگ گلکسی جای لپ تاپ+ لپ تاپ قیمت+ لپ تاپ یا ایپد+ لپتاپ یا تلفون+ مقایسه لپ تاپ و گالکسی نوت+ مقایسه گالکسی تاب با گالکسی نوت+ گالکسی بهتر است یا ایفون+ گالکسی تاپ سامسونگ+ گالکسی تب بهتر یا ای پد+ گالکسی تب یا آیپد+ گالکسی نوت بخرم+ گالکسی‏ ‏نوت‏ ‏و‏ ‏مزایا+ گلکسی بهتره یا ایپد+ گلکسی تب یا ایفون تب در ایران+ گلکسی تبلت بهتر است یا ایفون+ گوشی یا تبلت بخرم کدام+ گالاکسی تب یا لپ تاپ+ کدوم بلت را میتوان به جای لب تاب استفاده کرد+ مقایسه گالکسی نوت و تب+ مقایسه گلکسی تب با لپ تاپ+ نوت بهتر است یا تبلت+

مهدی روزه دار بازدید : 122 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

شرکت لنوو اعلام کرد که تبلت جدیدش در ماه اکتبر به بازار خواهد آمد.

شرکت لنوو تصمیم گرفته است تا به شرکت مایکروسافت اجازه استفاده انحصاری از ویندوز ۸ را ندهد و از همین رو اعلام کرده است که تبلت جدیدش که تحت ویندوز ۸ پرو کار می‌کند در ماه اکتبر روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

این تبلت جدید ThinkPad Tablet 2 نام داشته و احتمال دارد در روز ۲۶ اکتبر فروشش آغاز شود، روزی که مایکروسافت قصد دارد تا فروش تبلت Surface را اغاز کند.

اطلاعات اندک منتشر شده درخصوص تبلت جدید لنوو از آن حکایت دارد که این تبلت همچون تبلت Surface مایکروسافت از صفحه کلید جداشونده برخوردار خواهد بود که به طور جداگانه به فروش خواهد رفت. در همین حال گفته شده است که این تبلت جدید از صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی، ضخامت ۹٫۸ میلیمتری و وزن کمتر از ۱٫۳ پوندی برخوردار خواهد بود.

جستجوهای ورودی:

اموزش تبلت سامسونگ+ نحوه استفاده از تبلت+ شرکت‌های آموزش تبلت+ تپ لت ویندوزی جدید در بازار+ بازار الکترونیک تبلت+ اموزش تبلیت+ اموزش تبلتا+ اموزش تبل ت+ آموزش تبلت و اندروید+ آموزش تب لت+ آموختن تبلت+

مهدی روزه دار بازدید : 147 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

مدتی است که با عرضه گوشی Galaxy Note محصول شرکت سامسونگ، مرز بین تبلت و گوشی‌های هوشمند از بین رفته است به نحوی که ستون نویسان و بلاگرها واژه جدید Phablet (فابلت! که از ترکیب دو واژه گوشی و تبلت ایجاد شده) را خلق کرده و به فرهنگ‌های لغت هدیه داده‌اند.


مدتی است که با عرضه گوشی Galaxy Note محصول شرکت سامسونگ، مرز بین تبلت و گوشی‌های هوشمند از بین رفته است به نحوی که ستون نویسان و بلاگرها واژه جدید Phablet (فابلت! که از ترکیب دو واژه گوشی و تبلت ایجاد شده) را خلق کرده و به فرهنگ‌های لغت هدیه داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری طالاعات برسام و به نقل از ZoomIT، حال تبلت ۲۲ اینچی View Sonic که پدیده‌ای مابین مانیتور و تبلت است، می‌تواند بار دیگر تمام معادلات را بر هم بزند.

شاید بسیاری فکر کنند که یک تبلت ۲۲ اینچی بیشتر یک تلویزیون LCD جیبی یا یک مانیتور قدیمی تغییر شکل یافته است. اما نه، این یک تبلت غول پیکر است! شاید بهتر است بگوییم از این به بعد مرز بین صفحه نمایش و تبلت‌ها در حال تغییر و تحولی شگرف است.

همانطور که می‌دانید چندی پیش مایکروسافت نیز از تبلت ۸۰ اینچی با سیستم‌عامل ویندوز ۸ خبر داده بود.

کارشناسان امر پیش‌بینی می‌کنند در نمایشگاه Computex که قرار است به زودی در کشور تایوان برگزار شود، شرکت ویوسونیک این تبلت بزرگ جثه‌ی خود که عضوی جدید از خانواده محصولات Touch Connect این شرکت است را عرضه خواهد کرد.

تبلت – مانیتور ۲۲ اینچ ویوسونیک مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۴.۰ خواهد بود اما هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی، پردازنده و مخصوصا پردازنده گرافیکی (GPU) آن در دسترس نیست.

ویوسونیک این تبلت را «یک تبلت هوشمند تجاری» نامیده که نه تنها می‌توان از آن برای مصارف تجاری بهره برد، بلکه کاربردهای گوناگونی در زمینه‌های مختلف خواهد داشت.

گرچه با توجه به ابعاد بزرگی که دارد، میزان پویایی و مانور حرکتی آن به نسبت تبلت‌های معمول کمتر است.

مهدی روزه دار بازدید : 137 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

به تازگی اعلام شده است که شرکت ویوسونیک در حال برنامه ریزی برای رونمایی و عرضه تبلتی ۱۰ اینچی با ویندوز ۸ در سه ماهه دوم سال میلادی جاری میباشد .


آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که منتظر عرضه و ورود ویندوز ۸ به دنیای تبلت ها می باشید ؟اگر جواب شما مثبت است خبر خوبی برای شما داریم !

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از pcwar، به تازگی اعلام شده است که شرکت ویوسونیک در حال برنامه ریزی برای رونمایی و عرضه تبلتی ۱۰ اینچی با ویندوز ۸ در سه ماهه دوم سال میلادی جاری میباشد .

نکته جالب این خبر این است که ویوسونیک در حالی اعلام کرده تبلت ویندوز ۸ خود را در سه ماهه دوم وارد بازار میکند که ماکروسافت قبلا اعلام کرده بود ویندوز ۸ این شرکت در سه ماهه سوم آماده و رونمایی خواهد شد.

نکته جالب دیگر اینجاست که این خبر توسط مدیر مارکتینگ ویوسونیک در آسیای مرکزی اعلام شده است.

حدس ما این است که ویوسونیک در مرحله اول تبلت خود را با ویندوز ۷ رونمایی و عرضه کند و سپس با ورود ویندوز ۸, آپدیت به ویندوز ۸ را برای تبلت خود عرضه نماید.

مهدی روزه دار بازدید : 129 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)
فرض کنید که یک فایل Word در اختیار دارید و قصد دارید از این فایل Word، یک فایل PowerPoint تهیه کنید. برای این کار چه خواهید کرد؟ بایستی بدانید یکی از قابلیت‌هایی که از نسخه ۲۰۰۷ به بالای مجموعه‌ی آفیس وجود دارد، امکان تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint است. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌ پردازیم.

Microsoft Word 2007

در قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.

در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.

اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.

سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.

حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.

اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.

آموزش تبدیل کردن فایل‌ های Word به PowerPoint


Microsoft Word 2010

ابتدا به تب File بروید. بر روی Options کلیک نمایید. در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.


اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.

حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت.
این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.

اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.
دقت کنید متونی که در نرم‌افزار Word فرمت Heading 1 داشته باشند، در محیط Powerpoint تبدیل به تیتر اسلاید خواهند شد.
مهدی روزه دار بازدید : 113 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)
 

ميليون تقاضا براي ارزانترين تبلت جهان

ارزان‌ترين تبلت جهان در هند 1.4 ميليون سفارش خريد دريافت کرد.
به گزارش ايسنا، يک مقام هندي گفت: از دو هفته پيش که فروش آنلاين ارزان‌ترين تبلت جهان در هند آغاز شد، تاکنون براي اين محصول 1.4 ميليون سفارش خريد دريافت شده است.
پيش خريد آنلاين "آکاش" با بهاي دو هزار 500 روپيه (52 دلار سنگاپور) از روز 14 دسامبر سال گذشته ميلادي آغاز شد و اين در حالي بود که اين محصول به‌عنوان ارزان ‌قيمت‌ترين تبلت جهان دو ماه پيش از آن در هند رونمايي شده بود.
يک سخنگوي شرکت داتاويند به‌عنوان توليدکننده اين تبلت جديد در بيانيه‌اي اعلام کرد: چنين استقبالي از سوي مردم هند ما را غافلگير کرده است.
وي تصريح کرد: ما در حال حاضر در حال دريافت سفارش براي محصول ارتقاء يافته با نام "Ubislate" هستيم که زمان تحويل آن ماه مارس امسال تعيين شده است.
او افزود: براي توليد اين محصول ما سه کارخانه جديد در سال 2012 احداث خواهيم کرد و انتظار مي‌رود ماهانه در اين کارخانه‌ها 75 هزار تبلت توليد شود.

مهدی روزه دار بازدید : 124 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

اگر شما هم مشتاق هستید بدانید که داغ ترین دستگاه های ویدوز 8 و ویندوز RT در حال حاضر در کل دنیا کدام ها هستند، AdDuplex توانسته است پاسخی برای شما پیدا کند.
AdDuplex یک شبکه تبلیغاتی برای توسعه دهندگان ویندوز است که اخیرا در گزارشی اعلام کرده است : تبلت Surface RT کمپانی مایکروسافت محبوب ترین ( و البته تنها ) دستگاهی است که با سیستم عامل ویندوزRT/8 تجهیز شده است و 11 درصد از سهم فروش ویندوز 8 را به خود اختصاص داده است. اگرچه تعداد کل تبلت های Surface که به تولید رسیده هنوز یک راز است ولی تحلیلگران اشاره کرده اند که فروش Surface در فروشگاه های حداقل در روزهای اول بسیار قوی بوده است. مدل 499 دلاری این دستگاه ظرف یک هفته به فروش رسید.










باید اشاره کرد که مدیر ارشد مایکروسافت، استیو بالمر، در همین هفته اعلام کرده بود که برای فروش تبلت Surface بسیار متغیر است. این کمپانی راه های دسترسی به تبلت Surface را بسیار محدود کرده است و تنها از طریق تعداد کمی از فروشگاه های آنلاین خود آن را عرضه می کند. اما در بین نوت بوک های ویندوز 8، لپ تاپ Pavilion g6 کمپانی HP با دو درصد سهم در رده دوم و مدل دیگر این کمپانی به نام نوت بوک HP Pavilion dv6 در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 

مهدی روزه دار بازدید : 136 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

 

Micro-Star international یا همان کمپانی یکی از شرکت کنندگان قدرتمند در نمایشگاه بین المللی کامپیوتکس در تایپه بود که یکی از رده بالاترین نوت بوک هایبه نام GX60 را معرفی نمود. اکنون بعد از گذشت 5 ماه از برگزاری نمایشگاه ، کمپانی تایوانی MSI اعلام کرده است که در همین هفته صادرات این نوت بوک سری Game را آغاز خواهد کرد.

 









GX60 آخرین نسخه از قدرتمندترین های سری G کمپانی MSI یک انتخاب ایده آل برای خوره های لپ تاپ های سری Game است که به دنبال بالاترین عملکرد ممکن هستند. چرا که این دستگاه با جدیدترین تراشه های کمپانی AMD مجهز شده است. AMD در رقابت با شرکت اینتل که نوید عرضه ی نسل جدید تراشه های را داده است، تازه ترین معماری در APU های خود را با نام Trinity عرضه کرد و تراشه ی به کار برده شده در نوت بوک GX60 نیز از همین سری مدل Trinity AMD A10-4600M می باشد که 4 هسته را با سرعت 2.3 تا 3.2 گیگاهرتز با هم ترکیب میکند.









مدیر فروش MSI USA نتیجه ی استفاده از آخرین تراشه AMD در این نوت بوک را عملکرد استثنایی می داند که منجر به یک تجربه بازی بی نظیر خواهد شد.
همچنین باید گفت که ضخامت این نوت بوک 4.5 سانتی متر است و یک صفحه نمایش ضد انعکاس 15.6 اینچی دارد که رزولوشن آن نیز Full HD است. و اما کارت گرافیک این نوت بوک AMD Radeon HD 7970M است که 2 گیگابایت VRAM از نوع GDDR5 به طور اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است و همچنین امکان پشتیبانی از تکنولوژی Eyefinity کمپاین AMD را فراهم می کند. این تکنولوژی صفحه نمایش نوت بوک را به صورت هم زمان روی 6 مانیتور دیگر نمایش می دهد.
 










بنا به گفته ی MSI، نوت بوک فوق قدرتمند GX60 با سیستم عامل ویندوز 8 نسخه 64 بیتی مجهز شده است و وزنش نیز تنها 3.49 کیلوگرم است. کیبورد جزیره ای سری استیل، اسپیکرهای استریویی به همراه ساب ووفر از جمله مشخصات برجسته این دستگاه هستند. قیمت پیشنهادی MSI برای GX60 در حدود 1.300 دلار می باشد.
سایر مشخصات فنی عبارتند از:
3 پورت USB 3.0
5in1 media card reader slot
HDMI 1.4 interface
720p web camera
تاریخ ثبت خبر : 1391/08/24
مهدی روزه دار بازدید : 137 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)
هند ادعا کرد ارزان ترين تبلت دنيا را ساخته است.
 
ارزان ترين تبلت دنيا به بازار آمد+عکس
به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هند نسخه جديد آکاش ۲ را که آن را ارزان ترين تبلت دنيا مي داند وارد بازار کرد.
اين تبلت که براي استفاده دانش آموزان ساخته شده و ۴۰ دلار قيمت دارد، پردازشگر سريعتر، عمر باتري بيشتر و قابليت برنامه ريزي بيشتري نيبت به نسخه قبلي خود دارد.
دولت هند معتقد است که با عرضه اين تبلتف دانش آموزان بيشتر به تحقيق روي آورند اما تاکنون ودارس بسيار کمي شاهد عرضه اين تبلت بوده اند و هم اينک تنها ۲۰ مدرسه پيش دانشگاهي از آن برخوردار هستند.
مهدی روزه دار بازدید : 129 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (3)

 

 

همان‌ طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

گرفتن اطلاعات سلامت کامپیوتر در ویندوز 7

بدین منظور :


ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید. سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید :

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید :


عینک پلیس مدل S8182


عینـــک پلیس مدل S8182عينك فوق اسپرت با طراحي بی نظیرجدیدترین و پرفروش ترين مدل عينك كمپاني پليسفقط چند قدم با جذابيت فاصله داريداین عینک با شماره سریال اصلی (حک شده روی عینک) همراه باکیف و دستمال اورجینال عرضه میشود

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه


 

مهدی روزه دار بازدید : 166 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)
سعی کنید از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید. معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور میشوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند، باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
 
وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل ویندوز شود و همچنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.

هرگز از دکمه Reset یا Power کیس استفاده نکنید

 
از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کنید؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود. برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند نصب نکنید، نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد میکنند.


قهوه ساز فوری یک نفره


با دستگاه چای ساز و قهوه جوش همراه همیشه و در همه جا یک چای یا قهوه داغ در کنار شماست… با سیستم بی نظیر عایق برای جلوگیری از هدر رفتن گرما بدون دادن طعم خاص در طولانی مدت دستگاهی که فقط در عرض ۲۰ ثانیه چای یا قهوه را آماده میکند… برای اولین بار در ایران .

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه



گردنبند Like


گردنبند Like جدیدترین و پر طرفدارین گردنبند عرضه شده در سال 2012، بهترين هديه به طرفداران شبكه هاي اجتماعي. با طراحی تحسين بر انگيز و ظرافت خيره كننده. برای اولین بار در ایران...

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه



پک اورجینال آندورید 2012


جـموعه نرم افـزاري انــدرويد 2012مجمـوعه جديد و كامل نرم افزار ها و بازي هاي آندرويد سال 2012100 % اورجينال + دفترچه راهنماي فـارسي تـمامي نرم افزار ها

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه



ساعت ck رنگ مشکی


ساعت مچی طرح ck رنگ مشکی ویژه خانم های خوش سلیقه يك ساعت فوق العاده شيك و جديد و متفاوت که جذابیت را چندین برابر می کند بهترین و متفاوت ترین هدیه را شما بدهید طراحی شیک و منحصر به فرد این ساعت همه را حیرت زده خواهد کرد از خرید این ساعت بی نظیر و زیبا که با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت خوب عرضه میگردد

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه



بطري آب جادويي


شما كافيست در اين بطري فوق العاده زيبا و سبك، آب و يا نوشيدني سرد ديگري را بريزيد تا اين بطري نوشيدني شما را بدون اينكه كوچكترين تغييري در طعم آن بدهد كاملا سرد نگاه دارد. بطري جادويي قابليت سرد نگاه داشتن نوشيدني شما را تا 24 ساعت دارد. اين بطري نيز داراي يك قلاب مي باشد كه ميتوانيد آن را به لباس، كيف، ساك ورزشي و يا ... به راحتي آويزان نماييد تا در حمل آن هيچ مشكلي نداشته باشيد.

روش خرید : 1 - سفارش کالا 2 - تحویل کالا درب منزل 3 - پرداخت هزینه



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 85
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 1,129
  • بازدید کلی : 85,044
  • کدهای اختصاصی
    هرمز دانلود