loading...
اموزش تمام برنامه های کامپیتر
مهدی روزه دار بازدید : 9778 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

در درس گذشته طرز ساخت حساب در توییتر آموزش داده شد. در این درس نگاهی کلی به صفحه اصلی توییتر می‌کنیم و در نهایت چگونگی ویرایش پروفایل و تکمیل آن را آموزش خواهیم داد.

زمانی که شما با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد حساب توییتر خود می‌شوید، صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده می‌کنید:

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

به طور کلی می‌توان این صفحه را به سه بخش تبدیل کرد که در ادامه به توضیح کلی هر بخش می‌پردازیم و در درس‌های آینده با جزئیات بیشتر به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.


شماره ۱
این بخش در توییتر را می‌توان نوار ابزار توییتر نام‌گذاری کرد به گونه ای که همواره در دسترس است و فرقی نمی‌کند که شما در پروفایل خود یا یکی از کاربران توییتر باشید یا اینکه در صفحه اصلی توییتر. به همین دلیل باید گفت که جایگاه این بخش در توییتر ثابت است.

این بخش شامل چندین گزینه است که کارکرد هر کدام عبارتست از:

لوگوی توییتر: با کلیک بر روی لوگوی توییتر که به صورت twiiter نوشته شده است و در سمت چپ قرار دارد، شما به صفحه اصلی توییتر یا twitter.com منتقل می‌شوید.

Search: به کمک این بخش شما می‌توانید در توییتر جستجو کنید. بدین صورت که کلید واژه مورد نظر خود را وارد می‌کنید و سپس بر روی Enter کلیک می‌کنید. این قابلیت زمانی به درد شما می‌خورد که بخواهید توییت های دیگران را در مورد یک موضوع خاص بدانید. به عنوان مثال واژه «مستر نصر» را جعبه جستجوی توییتر تایپ کنید و سپس دکمه Enter را فشار دهید.

نکته: دقت کنید که نتایجی که شما از طریق توییتر مشاهده می‌کنید، تنها توییت های افرادی است که پروفایل آن‌ها عمومی است.

‌Home: همان‌گونه که در قسمت لوگوی توییتر گفتیم، شما به کمک این گزینه می‌توانید به صفحه اصلی توییتر بروید که تصویر بالا نمونه ای از این صفحه است.

‌Profile: این گزینه پروفایل توییتر شما را نشان می‌دهد که شامل تمامی توییت های ارسالی، تعداد توییت ها، تعداد دنبال کنندگان حساب توییتر شما و... است. در درس‌های آینده به صورت جزئی‌تر به بررسی پروفایل خواهیم پرداخت هر چند که در ادامه این درس چگونگی ویرایش پروفایل را خواهیم گفت.

‌Messages: به کمک این گزینه می‌توانید به پیام‌هایی که دیگر کاربران به صورت خصوصی به شما ارسال می‌کنند دسترسی داشته باشید و یا به کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید پیام خصوصی بفرستید.

‌Who To Follow: توییتر به کمک این گزینه افراد مختلف را به شما پیشنهاد می‌کند تا دنبال کنید.

‌New Tweet: بعد از گزینه Who To Follow گزینه ای به صورت یک مستطیل سفید همراه با یک قلم آبی رنگ دیده می‌شود که اگر نشانگر ماوس را بر روی آن نگه دارید، عبارت New Tweet را مشاهده خواهید کرد. به کمک این گزینه شما می‌توانید یک توییت جدید منتشر بکنید.

‌mrnasr_ir: این قسمت بسته به نام کاربری که انتخاب کرده‌اید متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال چون هم اکنون با حساب توییتر مستر نصر وارد شده‌ایم، نام مستر نصر نوشته شده است و اگر شما اسم کاربری خود را ehsanmohseni انتخاب کرده باشید، به جای مستر نصر این نام کاربری را مشاهده خواهید کرد.

شماره ۲
این بخش را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد که قسمت اول همان جعبه ای است که از طریق آن می‌توان توییت کرد و در درس مقدمه در مورد آن صحبت کردیم.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

و قسمت دوم بسته به ۵ گزینه ای که در دسترس هستند قابل تغییر است هر چند که به صورت پیش فرض گزینه تایم لاین (Timeline) انتخاب شده است. شما با انتخاب هر یک از گزینه های ۵ گانه می‌توانید صفحه زیر را تغییر بدهید. به عنوان مثال با انتخاب @MrNasr_ir که برای شما @USERNAME یا همان نام کاربردی حساب توییترتان خواهد بود، شما می‌توانید واکنش دیگران نسبت به حساب توییتر خود را مشاهده کنید. در آینده بیشتر در مورد کاربرد هر یک از گزینه‌ها صبحت خواهیم کرد.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

شماره ۳
آخرین بخش که با شماره ۳ مشخص شده است را می‌توان به ۶ قسمت تقسیم کرد:

‌Your Tweets و Following و Followers: این سه قسمت به ترتیب به شما تعداد توییت های شما و آخرین توییتی که کرده‌اید و تعداد کسانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید (Following) و تعداد کسانی که شما را دنبال می‌کنند (Followers) را نشان می‌دهند.

‌Who to follow: این قسمت به شما افرادی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید را پیشنهاد می‌کند. قبلاً در همین درس در این مورد صحبت کرده‌ایم.

‌Trends: در توییتر امکانی به نام تگ زدن وجود دارد که در درس‌های آینده به آن خواهیم پرداخت. این قسمت به شما پرطرفدارترین تگ‌ها و عباراتی که توسط کاربران توییتر مورد استفاده قرار گرفته است را نشان می‌دهد.

Acitivty: این قسمت به شما آخرین فعالیت دیگر کاربران توییتر که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید را نشان می‌دهد. در مورد این بخش در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

‌Twitter Follow Button: این قسمت توییتر به شما امکانات و ابزارهایی که برای توییت کردن که به درد شما می‌خورد را نشان می‌دهد و با هر بار بازدید از توییتر این قسمت به صورت خودکار تغییر می‌کند. برای همین اگر عبارتی متفاوت را مشاهده کردید تعجب نکنید.

مخلفات توییتر: در این قسمت اطلاعاتی مانند توییتر چیست، صفحه راهنمایی توییتر، نسخه موبایل توییتر و... در دسترس شما است.

با این توضیحات بد نیست که به قسمت ویرایش پروفایل توییتر نگاهی بیندازیم.

ویرایش پروفایل توییتر
قبل از اینکه چگونگی ویرایش پروفایل را توضیح دهیم، بد نیست کمی در مورد اهمیت ویرایش پروفایل صحبت کنیم.

اهمیت ویرایش پروفایل در این است که شما به کمک آن می‌توانید دیگران را تشویق کنید که شما را دنبال کنند و وقتی افراد بیشتری شما را دنبال کنند، صدا شما به افراد بیشتری خواهد رسید و به عبارتی صدایتان بلندتر خواهد بود.

در «شماره ۱» در مورد آخرین گزینه توضیحاتی دادیم که نام این گزینه بسته به نام کاربری شما در توییتر، تغییر می‌کند اما با توجه به اینکه ما از توییتر مستر نصر استفاده می‌کنیم، نام آنMrNasr_ir است.

زمانی که شما بر روی آن کلیک کنید، سه گزینه مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دیده می‌شود که عبارتند از Settings و Help و Sign out.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Settings: تنظیمات حساب توییتر از طریق این گزینه در دسترس است. شما از طریق همین گزینه می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کنید که در ادامه همین درس در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

‌Help: همان‌گونه که از اسم این گزینه مشخص است، شما با کلیک کردن بر روی آن به قسمت راهنمای توییتر راهنمایی می‌شوید. دقت کنید که این بخش به زبان انگلیسی در دسترس است.

‌Sign out: با کلیک بر روی این گزینه شما از حساب توییتر خود خارج می‌شوید و به نوعی این گزینه ترجمه انگلیسی «خروج» است.

نکته: دقت کنید اگر از طریق کامپیوتری در مکانی عمومی مانند دانشگاه یا کافی نت وارد حساب توییتر خود می‌شوید، حتماً از حساب توییتر خود خارج شوید تا دیگران نتوانند از حساب توییتر شما سوء استفاده کنند.

Settings
زمانی که شما بر روی گزینه Settings کلیک کنید، با پنجره ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید که شامل ۷ گزینه مختلف است.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Account: در اینجا شما می‌توانید تنظیمات حساب توییتر خود را مدیریت کنید. به کمک گزینه Username شما می‌توانید نام کاربری خود را عوض کنید و دقت کنید که در نام کاربردی خود حق استفاده از فاصله (Space) را ندارید.

از طریق گزینه Email شما می‌توانید آدرس ایمیلی که با آن حساب توییتر خود را باز کرده‌اید تغییر دهید. اگر دوست دارید که دیگران بر اساس آدرس ایمیلتان، بتوانند شما را در توییتر پیدا و دنبال کنند گزینه Let others find me by my email address را چک بزنید.

به کمک گزینه Language می‌توانید زبان توییتر را تغییر بدهید که متأسفانه تاکنون زبان فارسی به این لیست اضافه نشده است و از طریق گزینه Time Zone‌ می‌توانید اختلاف زمانی محل زندگی خود را انتخاب کنید. اگر شما در ایران زندگی می‌کنید باید گزینه (GMT +03:30) Tehran را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب توییتر، امکان اضافه کردن مکانی است که شما از آن توییت می‌کنید. اگر شما تمایل دارید که مکانی که از آن توییت می‌کنید را همراه با توییت خود به دیگران نشان دهید، گزینه Add a location to your Tweets را چک بزنید.

نکته ۱: این امکان را شما می‌توانید در زمانی که می‌خواهید توییت کنید نیز فعال یا غیرفعال کنید. هر چند که به طور کلی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از فعال کردن این گزینه خودداری کنید.

نکته ۲: توییتر این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان که خواستید تمامی اطلاعات مربوط به مکان‌هایی که همراه با توییت های خود منتشر کرده‌اید را پاک کنید، برای این کار تنها کافی است که بر روی گزینه delete all location information کلیک کنید و سپس با باز شدن پنجره جدید، بر روی OK کلیک کنید. دقت کنید که بسته به میزان اطلاعات وارد شده در توییتر، این پاک‌سازی ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

شما علاوه بر متن می‌توانید عکس و فیلم هم همراه با توییت های خود منتشر کنید؛ به صورت پیش فرض توییتر عکس‌ها و فیلم‌های افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید را نشان می‌دهد اما اگر تمایل داشته باشید که تصاویر منتشر شده توسط دیگران که شما آن‌ها را دنبال نمی‌کنید را هم مشاهده کنید، باید گزینه Display media from people I don't follow را چک بزنید و اگر می‌خواهید تصاویری که ممکن است محتوایی مانند صحنه های خشونت داشته باشند را بدون اخطار قبلی مشاهده کنید باید گزینه Display media that may contain sensitive content را چک بزنید.

اگر شما تصاویر و یا محتوایی مانند تصاویر وحشتناک یا خشن منتشر می‌کنید و می‌خواهید به دیگران قبل از اینکه آن را مشاهده کنند، اخطار بدهید باید گزینه Mark my media as containing sensitive content را چک بزنید. دقت کنید که اگر شما این‌گونه تصاویر را منتشر کنید و این گزینه را چک نزده باشید، توییتر بعد از مدتی حسابتان را مسدود خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

اما شاید شما دوست نداشته باشید که به صورت عمومی توییت های شما دیده شود و هر کسی که خواست بتواند آن را بخواند، برای این مشکل شما توییتر چاره ای اندیشیده است و شما با چک زدن Protect my Tweets، حساب خود را خصوصی می‌کنید و تنها افرادی که شما درخواست آن‌ها را تایید کنید، می‌توانند توییت های شما را بخوانند.

آخرین گزینه این بخش HTTPS Only است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را حتماً چک بزنید. با چک زدن Always use HTTPS تمامی اطلاعاتی که بین کامپیوتر شما و توییتر رد و بدل می‌شود، رمزگذاری شده و در بین مسیر انتقال امکان دسترسی توسط شخص سومی وجود ندارد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» ثبت نام کنید.

بعد از اینکه تغییرات مورد نظر خود را انجام دادید، دقت کنید که بر روی گزینه آبی رنگ Save کلیک کنید تا تمامی تغییرات ذخیره شوند.

نکته: اگر می‌خواهید که حساب توییتر خود را غیرفعال کنید، می‌توانید از طریق گزینه Deactivate my account که در زیر دکمه Save قرار دارد این کار را انجام دهید. دقت کنید که شما ۳۰ روز بعد غیرفعال کردن حساب توییتر خود وقت دارید که آن را مجدداً فعال کنید در غیر این صورت تمامی اطلاعات و توییت هایی که با آن حساب منتشر کرده‌اید به صورت دائمی پاک خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

‌Password: به کمک این گزینه شما می‌توانید کلمه عبور حساب توییتر خود را تغییر دهید. دقت کنید که برای تغییر کلمه عبور، شما نیاز دارید که کلمه عبوری که می‌خواهید آن را تغییر بدهید را وارد کنید.

آموزش توییتر
<!--[endif]-->

‌Mobile: به کمک این گزینه شما می‌توانید از طریق گوشی همراه خود توییت کنید اما متأسفانه این امکان برای کاربران ایران در دسترس نیست.

‌Notifications: از طریق این بخش شما می‌توانید از نظر اطلاع‌رسانی در مورد حساب توییتر خود تنظیماتی را انجام بدهید هر چند که توییتر به صورت پیش فرض تنظیماتی را برای تمامی کاربران توییتر انتخاب کرده است.

‌Profile: در ابتدای این درس در مورد آموزش ویرایش پروفایل صحبت کرده‌ایم و حالا زمان این آموزش است که از طریق این گزینه امکان پذیر است. شما در Profile به ۶ گزینه بر می‌خورید که در ادامه به کارکرد هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش توییتر

به طور کلی عکس پروفایل یا آواتار یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل در یک حساب اینترنتی است. علت اهمیت آواتار از آن جهت است که دیگران به اولین چیزی که در پروفایل هر کسی نگاه می‌کنند، آواتار است. برای همین همواره این بخش از پروفایل را در تمامی حساب‌های اینترنتی خود با تصویر دلخواه که می‌تواند عکس شما و یا تصویری انیمیشنی از خودتان باشد پر کنید.

در توییتر شما با کلیک بر روی Choose File می‌توانید تصویر مورد نظر خود را به عنوان آواتار حساب توییتر خود انتخاب کنید. دقت کنید که حجم تصویری که آپلود می‌کنید باید حداکثر ۷۰۰ کیلوبایت و پسوند آن JPG یا GIF یا PNG باشد.

در قسمت Name می‌توانید شما نام مورد نظر خود را انتخاب کنید مثلاً نام و نام خانوادگی و یا نام وبلاگتان. در قسمت Location شما می‌توانید نام محل زندگی خود را که می‌تواند نام کشور و شهری که در آن زندگی می‌کنید باشد را وارد کنید.

در قسمت Web نیز می‌توانید آدرس وب سایت و یا وبلاگ خود را وارد کنید و در قسمت Bio می‌توانید توضیحی در مورد خودتان، وب سایت و یا وبلاگتان بنویسید که این توضیحات باید کمتر از ۱۶۰ حرف باشد.

علاوه بر آن اگر بخواهید که یک نسخه از توییت های شما به پروفایل فیس‌بوک تان ارسال شود، شما می‌توانید از طریق قسمت Facebook و کلیک بر روی Post your Tweets to Facebook این کار را انجام بدهید.

نکته: پر کردن تمامی این گزینه اختیاری است و شما می‌توانید هر کدام را بر اساس نیاز و نظر خود پر کنید و یا خالی بگذارید.

دقت کنید بعد از پایان کار بر روی دکمه Save کلیک کنید تا کلیه تغییراتی که انجام داده‌اید ثبت شوند.

‌Design: شاید شما دوست داشته باشید که تصویر پیش زمینه حساب توییتر خود را عوض کنید؛ توییتر برای این مورد هم چاره ای اندیشیده است و با کلیک بر روی گزینه Design می‌توانید عکس پیش زمینه را بر اساس سلیقه خود تغییر بدهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

‌Applications: این گزینه تا زمانی که شما برنامه‌هایی دیگر را به حساب توییتر خود وصل نکنید، فعال نخواهد شد و اگر شما تازه حسابی در توییتر باز کرده‌اید، این گزینه را مشاهده نخواهید کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 85
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 717
  • بازدید کلی : 84,632
  • کدهای اختصاصی
    هرمز دانلود